Foto's linken aan record. automatisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aspheros

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hallo iedereen.

Ik heb een acces database met honderden records met persoonsgegevens. Elk van deze records bevat een uniek veld 'gebruikersnaam'.
In een map heb ik van elk van deze personen een afbeelding met een bestandsnaam die dezelfde is als de gebruikersnaam in mijn acces-bestand.

Is het mogelijk om acces automatisch de link te laten maken tussen een record en bijhorende, juiste, foto zodat deze zichtbaar is in een rapport?

Alvast bedankt!

Dat heb je al gedaan :D. Enige wat je nu nog moet doen is die foto's te laten zien op een formulier, maar dat is simpel te doen door een afbeeldingsobject op het formulier te zetten en dat te vullen met de gewenste foto. Daarbij is het een klein beetje van belang waar je die foto's hebt opgeslagen; de meest handige optie is om een map Foto's te maken in de map waar de database in staat; je kunt dan met CurrentPath & "\Foto's\" simpel linken. Zo niet, dan moet je het pad hard ingeven, en krijg je wellicht problemen als je de fotomap verplaatst. Met de eerste optie kan dat probleemloos, omdat je dan altijd uitgaat van de map waar de database zelf in staat. Met een gebeurtenis <Bij aanwijzen> ververs je dan de afbeelding op het formulier.

Bedankt voor je reactie!

Een foto tonen op een formulier is me ook al gelukt. Maar als ik je uitleg goed begrijp moet ik toch nog 1000x de gepaste foto selecteren en kan acces niet de juiste foto van een record vinden adhv het veld gebruikersnaam?

Dat lees je dan verkeerd :). Een formulier kan een niet-gebonden object (en daar heb ik er nu over) niet zelf verversen, en dat moet wel anders zie je bij iedere persoon dezelfde foto. Daarom moet je een functie maken die dat doet.

Voor het forum ook wel prettig als je nog kunt aangeven hoe je dat gedaan hebt; deze vraag komt namelijk wel vaker voorbij :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan