• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto's linken in excel spreadsheet lukt niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomko

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Berichten
32
Hallo,

Ik ben bezig met een spreadsheet waarin ik een overzicht maak van openstaande items waaraan ik een foto wil koppelen als geheugensteun/verduidelijking. De foto wordt dus gelinkt aan de tekst die de openstaande item omschrijft.

In een cel (als voorbeeld cel A1) type ik de tekst, ik blijf op dezelfde cel (cel A1) staan en ga op de ribbon naar Insert > Hyperlink. In het hyperlink menu ga ik browsen naar de foto en selecteer deze en klik op Ok. De tekst wijzigt dan in een hyperlink.

Echter als ik dit met meerdere regels/zinnen doe, dan lukt het me wel om 1 of 2 foto's te openen. Daarna krijg ik steevast een foutmelding:
An unexpected error has occurred.
Verder niets. En na deze foutmelding kan ik daarna ook geen enkele foto meer openen vanuit mijn spreadsheet.

Weet iemand wat hier gaande is en hoe ik dit kan oplossen? Is er een betere manier om foto's aan tekst te koppelen in Excel?

Alvast mijn dank!
 
Zet eens gewoon een formule in de cel.
Code:
=HYPERLINK("C:\users\nomco\pictures\NOMCO\afb0001.jpg";"Nomco")
Bestandenpad uiteraard wijzigen.
 
Zal dat eens proberen na het weekend.
Dank voor jouw reactie!
 
Zet eens gewoon een formule in de cel.
Code:
=HYPERLINK("C:\users\nomco\pictures\NOMCO\afb0001.jpg";"Nomco")
Bestandenpad uiteraard wijzigen.

Ik heb het geprobeerd, echter werkt jouw formule maar deels. De padverwijzing krijg ik wel goed, maar ik wil een omschrijving met de link van de foto eraan.


Dit deel werkt:
=HYPERLINK("C:\users\nomko\pictures\NOMKO\afb0001.jpg")
Als ik dit deel ;"Nomko" erachter zet krijg ik een foutmelding dat dit geen geldige formule is.


=HYPERLINK("C:\users\nomko\pictures\NOMKO\afb0001.jpg") => werkt wel

=HYPERLINK("C:\users\nomko\pictures\NOMKO\afb0001.jpg";"Nomko") => werkt niet

En ik wil dat de hyperlink een stukje tekst is wat de foto omschrijft, zoiets als: omschrijving foto.
En dat je dan op die link klikt om de foto te openen.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij misschien de komma als scheidingsteken ipv de puntkomma.
Code:
[COLOR=#333333]=HYPERLINK("C:\users\nom[/COLOR][B]ko\pictures\NOM[B]KO\afb0001.jpg","Omschrijving foto")[/B][/B]
 
Heb jij misschien de komma als scheidingsteken ipv de puntkomma.
Code:
[COLOR=#333333]=HYPERLINK("C:\users\nom[/COLOR][B]ko\pictures\NOM[B]KO\afb0001.jpg","Omschrijving foto")[/B][/B]

Inderdaad met een komma ipv. puntkomma. Heb de Engelse versie van Office 2007. Misschien dat het daar aan lag.
 
En nu werkt het Nomko?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan