Ik zit met het volgende 'digitale' probleem. Ik heb sinds kort de zeer moderne mobiele telefoon van Panasonic (GD 87), waarmee ik onder meer foto's kan maken en deze foto's per MMS kan versturen. Dat kost EUR 0,49 en dat is best veel, zeker omdat ik al meer dan 50 foto's heb gemaakt. Op deze mobiele telefoon zit ook een infraroodmodem. Volgens Vodafone en Panasonic kan ik met dit modem de foto's oversturen naar een computer, mits ik een infraroodpoort (of infraroodontvanger) heb. Deze zit niet op mijn pc en ben dus nu op zoek naar zo'n infraroodpoort (de afkorting voor infrarood is IRDA) die middels een USB-aansluiting werkt én Windows XP-compatible is. Ik heb laatst zo'n ding bij de MediaMarkt gekocht maar kreeg toen een foutmelding dat het apparaat (of de software, dat weet ik niet meer) niet officieel XP-compatible is. Ik heb hem teruggebracht en mijn geld teruggekregen, maar het probleem was dus niet opgelost. In de meeste laptops zit zo'n infraroodapparaat. Weet u hoe ik aan zo'n ding kan komen, al dan niet tweedehands? Ik heb overigens nog een aantal aansluitingen op mijn pc over, niet zijnde USB, dus daar zou hij ook op kunnen worden aangesloten. Vodafone en Panasonic verkopen zulke infraroodpoorten niet.
'Wie weet hier een oplossing voor
al vast bedankt
Jojo
'Wie weet hier een oplossing voor
al vast bedankt
Jojo