foto's niet te openen. lijken beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
131
Hallo,

Ik ben al een paar weken bezig met het herstellen van bijna alle foto's op mijn computer.Heb dit helaas niet voormekaar kunnen krijgen. Bij het openen van een foto krijg ik de volgende melding: deze afbeelding kan niet worden geopend. Het bestand is mogelijk beschadigd of te groot.
De oorzaak van dit is dat ik sindskort cryptowall virus op mijn pc gehad heb en heb dit met mallware etc proberen te verwijderen. Veel opgezocht op internet en veel uitgeprobeerd. Ik weet niet in hoeverre ik dit voormekaar heb gekregen. Hierbij een logbestand (uitgevoerd met RSIT): Bekijk bijlage log.txt

Er zitten echt hele belangrijke foto's tussen. Ik hoop dat we de foto's nog terug kunnen krijgen.

Alvast bedankt!
 
Eerst vaststellen of het daadwerkelijk een cryptowall virus is geweest en of dit alle bestanden heeft aangetast.

In het geval dat het inderdaad een cryptowall is geweest, dan is het slechte nieuws dat je bestanden definitief verloren zijn. De gebruikte encryptie is zonder de juiste sleutel niet te verwijderen. Betalen zal je ook niet helpen.
 
Ik weet bijna zeker dat het daardoor is gekomen. Want na die virus kon ik de foto's niet meer openen. Er waren ook veel pas geplaatste foto's. Maar wat opvallend is, is dat niet alle foto's beschadigd zijn. Ongeveer 10% kan ik nog openen en bekijken.
Zou er anders een oplossing kunnen zijn als die virus niet de oorzaak is? Misschien dat ik het kan proberen.
 
Eens temeer een reden om je foto's te back-uppen naar een externe of in een cloud.
 
Eens temeer een reden om je foto's te back-uppen naar een externe of in een cloud.
Alles is beter dan niks doen.... je kunt ze op bijv 2x op DVD branden (maar die moet je dan elk jaar controleren), grote usb sticks, of de opties die Mik al noemde.
Het is toch een van de veel voorkomende vragen dat foto's op een of andere manier weg zijn, dan wel door dit virus dan wel door een crash of zo.
We hebben toch zoveel slimme mensen in NL.. is dit dan nog steeds een blinde vlek?

Heb ook nog even gegoogled, maar kwam niet verder dan wat er al door oa edmoor vermeld werd:
http://support.code42.com/CrashPlan..._Files_Infected_By_CryptoLocker_Or_CryptoWall
Je kunt googuit de beschadigde foto's en een backup ervan bewaren..... misschien staat er een heel slim iemand over 5 of 10 jaar op en ontwikkelt een extreem goed algoritme dat bij in een aantal dagen, weken, maanden er in slaagt een oplossing te forceren.

Wij hebben teveel foto's voor in de cloud na ruim 10 jaar. Hoe dan opgelost??
Foto's staan op een pc en een backup op een webdav server (een soort owncloud) die gebaseerd is op een heel simpel moederbordje met alles erop, incl CPU (wel iets beter dan een Rasp Pi, want die heeft maar een SATA poort, de onze 6. Bij mijn zoon staat buitenshuis een 2e kopie server. En zijn fotos staan ook bij ons, dus we doen het samen (al bijna 4 jaar nadat er teveel externe harde schijven kwamen....). Webserver is via https/poort 443 wereldwijd te benaderen achter een dubbele firewall. Nog nooit een indicatie van een hack gehad.

Aan zoiets kun je ook denken, alles gaat hier met Debian (Linux), er is info genoeg over hoe je dat kunt doen. Duur?
2 servers zonder hard disk kosten destijd minder dan 200 euro elk. Kasten e.d. versiert, alles zelf gebouwd. Idle stroom verbruik is laag van zulke compacte moederborden. Kunnen met usb-sata adapters erbij ca 10 schijven in... We zitten nu al aan 3x2TB + 1x3TB. (mijn zoon maakt muziek-foto documentaires).
Voor ons een flexibelere oplossing dan 2x een NAS kastje, waar zoveel schijven in passen, die zijn bepaald niet goedkoop. Wel als je er maar een paar schijven nodig hebt, kies dan een NAS kastje.
 
Beter nog. Voor 4,95 per maand kun je bij KPN een online backup nemen (fair use policy voor wat betreft opslag). Beter dan wat lokale of remote kopieen, want die raken namelijk ook beschadigd in het geval van een cryptowall virus. Bij een backup heb je dan tenminste nog de vorige versies.
 
Niet als je na gebruik de lokale en remote lokale als drive ontkoppelt...
Is nl altijd aan te raden ivm virussen en zo...
Tja... je moet er wel even over nadenken hoe je zoiets inricht....
PS: Als je de KPN backup als local disk mount raakt ie wrs ook besmet... vrees ik...

KPN: wellicht leuk voor kleine gebruikers maar er zijn minimaal 2 bezwaren.
* fair use... is nooit duidelijk waar het ophoudt... (One Drive is 1 TB en gaan eind van dit jaar "onbeperkt", kijken hoe houdbaar dat is...?)
* Stallen bij anderen... het blijft niet mijn ding (KPN zou wel encrypted zijn, maar ik heb gelezen dat daar links en rechts bij anderen ook gerommeld mee wordt...)

Uit de chat met KNP, liep net op de achtergrond tav oa ransom ware.
KPN: het on line gedeelte zal nooit geblokkeerd worden het off line gedeelte daar in tegen wel, althans de mogelijkheid is hiervoor dit ook gezien het een opslag is op de "interne"schijf. De data daar in tegen is dus dan wel on line te benaderen

A: Ok. Zaak dus om niet meer te synchroniseren.... hopelijk heeft de gebruiker het dan al in de gaten... want anders overschrijf je met de nieuwste besmette backup... de goede online...

A: Andere vraag: fair use... ik heb al vele tientallen GB's aan fotos en net zoveel aan mail backup... afgezien dat het de 1e keer heeeeeeel lang duurt.. kan en mag het onder fair Use?

KPN: Bij back up online zit inderdaad een Fair use, One drive daarin tegen werkt met 1 TB aan opslag met eind dit jaar onbeperkt.

KPN ... lijkt een goede oplossing voor kleine gebruikers. Mijn data zijn nog beperkt tov mijn zoon's. Dat wordt dan toch een professionele oplossing.
Het is niet mijn oplossing, maar ieder zijn/haar meug.
 
Laatst bewerkt:
Nou, je hoeft niet in paniek te raken niet meer te krijgen. Hier is de oplossing voor de problemen die je doormaakt. Bezoek de site hieronder en ontvang de onmiddellijke solutin voor het verwijderen van virussen. Hier vindt u de volledige details over hou je de malware-infectie van de pc te verwijderen en krijg de gegevens terug. :thumb: :thumb:

Klik hier : http://www.makevirusfree.com/
 
Als je per vraag die u niet in staat bent om uw foto's te bekijken of te veronderstellen aanwezigheid van PC bedreiging als CryptoWall zijn. Er is een mogelijkheid dat uw pc te beïnvloeden met malware en als gevolg van deze u worden geconfronteerd met al deze problemen. Nou, paniek niet, hier is de oplossing van alle pc-gerelateerd probleem. Bezoek de site en krijg onmiddellijke oplossing voor een dergelijk probleem. Met deze zul je volledige details van andere pc-bedreiging en er eenvoudig te verwijderen methode te vinden. Klik hier voor meer informatie. Wees veilig en gelukkig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan