foto's niet te vinden op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen16

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Ik heb een externe harde schijf met daarop vele foto's van een aantal jaren staan.
Nu wilde ik deze foto's inzien maar de computer zegt dat er niks op staat!!

Ik heb een programma van internet gehaald en op een of andere manier wordt er nu gezegd dat er 18, 6 MB op staat.
Ik heb enkele foto's op mijn harde schijf kunnen kopieren en kan ze ook inzien.
Maar het formaat is minuscuul.
Welk programma ik ook prbeer om de foto's te vergroten , het lukt me niet.
Het enige wat ik zie dat de foto wel vergroot wordt in het scherm maar dat er maar 1 cm getoond wordt en de rest blijft grijs.

Dus bij deze mijn vraag:
1 Zijn de foto's kwijt , kan ik ze nog van de schijf af halen
2 En als ik ze heb hoe kan ik er voor zorgen dat ik ze in de juiste maat vergroot krijg in beeld.

De foto's zijn gemaakt met een disk camera.(panasonic)

Wie kan mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.:confused:

het programma heet Get Track back , heb ongeveer 500 foto's kunnen vinden hierdoor.

ah, uit je verhaal begreep ik namelijk dat het probleem is ontstaan na het downloaden van dat programma.

Je zou eventueel het programma recuva kunnen proberen. Heeft mij al enkele malen geholpen. Maar een garantie dat je alles terug vind is helaas niet te geven.

Er is ook niets gebeurd met de externe schijf?

Ik heb recuva geprobeerd maar de computer geeft aan dat ik moet formateren van de schijf?

Soms wordt de schijf niet eens herkend?
lampje brandt af en toe rood en groen.
Harde schijf stuk?

Als ik wil gaan formateren , krijg ik de melding dat dit niet kan, kan het formateren niet eens voltooien?

Stel de foto's zijn verder verloren op de harde externe schijf, kan ik de foto's die ik eventueel gered heb nog goed krijgen.

Ze worden getoond zover dat er bovenaan 1 cm zichtbaar is van de foto en de rest grijs blijft, of zijn deze ook verloren?:(

ik kan ze wel openen maar ze worden in een formaat van 2cm x 2cm getoon, zodra ik ze wil vergroten wordt de foto grijs

Laatst bewerkt:
Niet volledig terug gehaalde foto's zijn voor zover ik weet wel blijvend beschadigd. Ik heb in ieder geval nog geen methode ontdekt om de grijze delen zichtbaar te maken.

als ik het zo zie ben je denk ik al je foto's kwijt.
Je weet- hoop ik - dat door te formatteren alles kwijt bent, ondanks het feit dat het niet helemaal lukt.
Lukt het ook niet als je je harde schijf aansluit op een andere pc?

hallo,
Bradnkt voor jullie tips , ga meteen aan de slag en zal jullie laten weten hoe het afloopt.

Helaas alles geprobeerd zonder resultaat.
Denk ieder geval dat de foto's verloren zijn.
Dank voor het meedenken.

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan