Foto's onder tekst in e-mail (ipv als aparte bijlage)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0681

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Hallo,

sinds een tijdje ontvang ik foto's die anderen mij als aparte bijlage (apart bestand) bij een e-mail meesturen, alleen als foto in het e-mailbericht. Soms is de foto dan zelfs zo groot dat er maar een gedeelte van op het beeldscherm te zien is. Ik vermoed dat het met mijn (beveiligings-) instellingen te maken heeft maar kan niet vinden waar het nou precies aan ligt.

Graag zou ik foto's weer als aparte bestanden willen ontvangen, zodat ik ze op mijn harde schijf kan opslaan. Dat lukt nu ook niet, omdat de foto's dus alleen in het e-mailbericht te zien zijn. Ik kan ze er niet uithalen.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt voor het reageren!

Laatst bewerkt door een moderator:
In andere mailprogramma's (ik gebruik Thunderbird) heb ik 2 opties voor toevoegen van foto's:
1 Middels een klik op de paperclip (Bijlagen).
2 Middels een klik op "Invoegen"> Afbeelding> Uit bestand.
Die laatste plakt de foto direct zichtbaar in de mail. En ja, soms heel groot, zodat je je scherm moet schuiven.

Als de fotos niet als bijlage verstuurd worden kan je ze ook niet als bijlage ontvangen.
De fotos die in je mail staan kan je toch ook opslaan.
Rechter muisklik op de foto
Opslaan als
in je map Fotos of Afbeeldingen
Zo lukt het toch bij mij

Hallo Paul-RT en liselot,

dank voor jullie tips.
Helaas is mijn probleem er nog niet mee opgelost.:(
De situatie is als volgt:

• een vriendin met Outlook (het meer uitgebreide mailprogramma) stuurt mij een mail met een foto als bijlage (apart jpg-bestand). Ze voegt de foto bij via de paperclip;
  • ik ontvang de mail in Windows Mail, maar de foto is dan geen bijlage meer maar zit als foto onder de tekst in de mail.
We begrijpen allebei niet hoe dat kan.:confused:
Zou het misschien aan haar instellingen kunnen liggen?
Of toch aan mijn beveiliging - maar wat dan?

Mochten jullien nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit heb ik ergens gelezen :

In Outlook kan het gebeuren dat een foto, verstuurd als bijlage, bij de ontvanger. niet als bijlage toekomt maar als een plaatje in het bericht.
Daarom doe in Outlook het volgende :
Extra
Opties
Beveiliging
vinkje weghalen bij Opslaan of Openen van bijlagen

Of dan het probleem opgelost is weet ik ook niet.
Even proberen kan ook geen kwaad.
Succes

Vista ken ik onvoldoende, dus ik haak af :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan