Foto's online plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milann

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Ik weet niet of mijn vraag hier helemaal thuishoort, maar ik zit met het volgende.
Ik ben gisteren teruggekomen van een excursie naar Rome met mijn jaarlaag van school. Dat zijn ongeveer 100 mensen waarvan er toch een merendeel foto's heeft lopen maken (grofweg 20000 foto's(?)). Omdat we zo ontzettend veel gezien hebben is het lastig om alles te onthouden, en het idee was dan ook om alle foto's online te zetten om vervolgens ook een mapje met de mooiste foto's te maken (voor de mensen die niet alles willen bekijken). De foto's zouden dan door iedereen ge�pload kunnen moeten worden in een bepaalde groep/map, zodat alles bij elkaar staat (en dat er dus een overzicht is van alle ge�ploade albums). Het liefst zou ik zien dat degene die de groep/map heeft aangemaakt ook bepaalde administatorrechten heeft zodat de albums wat overzichtelijker neergezet kunnen worden (d.m.v. bijvoorbeeld naamswijzinging of wijziging positie van een album (van plek 1 naar 4 o.i.d)). Het kunnen downloaden van de originele bestanden zonder kwaliteitsverlies door iedereen kan waarschijnlijk niet, maar het zou wel mooi zijn als iedereen, mochten ze dat willen, de foto's wel op normale grootte kan afdrukken.

Vraag is natuurlijk, kennen jullie iets dat hier een (klein(?)) beetje in de buurt van komt? :D Het mag best geld kosten.
Ik heb 0,0 ervaring met online photosharing, dus wist ook niet echt waar ik moest beginnen met zoeken. Heb gekeken bij bekende services als Picasa e.d., maar had niet het idee dat ze goed aansloten bij het idee hierboven. Hoop dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven:)

Gr. Milan

Ik heb vanwege dezelfde reden een domein genomen bij Hosting2go, kijk maar in mijn profiel voor de website, er zit standaard al een gallery bij die je zo kunt installeren en het kost je 30 E per jaar.

20000 * 5MB = 100GB (Klopt dit?)

Dan heb je een vrij dure hosting nodig.
Je kan inderdaad bij Hosting2Go 2,5GB krijgen maar of dat genoeg is weet ik niet
ook moet je denken elke foto die gedownload word kost bandbreedte daarvan
is je limiet 30GB, maar als je een hosting hebt hoef je niet de extra onderdelen
te kopen je kan ook Coppermine Gallery pakken. Zelf kan ik je niet helpen met zo een zware hosting maar succes ermee.

Brian

Ik zou de foto's ook niet in volledig formaat posten en ze eerst verkleinen, je hebt wel een punt Robotic, let goed op je data-limieten.

Ghehe, zou je de link misschien kunnen sturen? Ik ben waarschijnlijk blind, want ik zie het even niet staan op je profiel. Verder even gekeken op site van hosting2go, en pakket zag er opzich niet verkeerd uit. Alleen lijkt 2500 mb me te weinig aangezien er ontzettend veel foto's zijn gemaakt.
Is het verder trouwens ook mogelijk voor anderen om foto's te uploaden naar die gallery?

Bedankt!

Milan

Ik zou je joomla adviseren, je kunt er een plugin bij in stoppen zodat je foto's en groepen kunt aanmaken voor de foto's. Ook kun je bepaalde mensen rechten geven om te uploaden of te bewerken.

MvG calvin

Bedankt voor jullie tips. Ik heb net bij Versio een redelijk goedkoop pakket gekocht met 40 gig ruimte en 500 dataverkeer. Het is met een app redelijk eenvoudig om daar coppermine te gebruiken, en zal Joomla nu ook even gaan checken. Ik kom er wel uit, ontzettend bedankt!

Milan

Joomla is meer een hele website
terwijl jij eigenlijk gewoon een foto album nodig hebt dan is Coppermine veel uitgebreider
dan een klein joomla pluginnetje..(Niet om joomla neer te halen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan