Foto's op cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo helpers,

Ik heb een probleem met het branden van foto's op cd.

Heb een heleboel vakantiefoto's in verschillende mappen staan en die zou ik graag op cd willen zetten.

Nu zou ik graag de foto's in de mappen willen laten staan en die op cd willen branden, maar als ik dat doe, leest mijn dvd speler ze niet.

Gebruik Nero Burning Rom v 6.3.1.17 en selecteer dan CD-ROM (ISO).

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om foto's in mappen te zetten, zodat mijn dvd speler (JVC) ze kan lezen?

Als je DVD speler de bestandsextensies van die foto's ondersteund, dan kan je ze gewoon als een data-cd branden.

Controleer even op je DVD zelf of in de handleiding van je DVD-speler of deze fotoformaten ondersteund.
Enzo ja, dewelke. Bij mij speelt hij zonder problemen .jpg foto's af. Andere niet.

Anders moet je ze branden als een VideoCD, maar let wel op dat je foto's dan DAT-bestanden worden, waar je pc weer weinig mee aankan. De originelen dus niet verwijderen of ergens bijop een andere dataCD zetten.

Mijn DVD speler (recorder) ondersteund JPEG bestanden, dus dat moet dan toch geen probleem zijn?

Maar als ik de foto's in mappen wil zetten, zodat bijv. de foto's van Italie in de map Italie komen en die van Frankrijk in Frankrijk, enz.

Hoe krijg ik het voor elkaar om op mijn tv scherm te kiezen welke foto's ik wil zien?

Zou het graag willen hebben dat ik dan een menu te zien krijg met alle landen, dat ik dan op de map van het land klik en dat ik dan die foto's te zien krijg of is dat onmogelijk?

Excuus, mijn DVD-speler laat automatisch die mappen zien en het is er geen van JVC, eerder een goedkoop ding van den aldi:)

Zal mee zoeken voor geschikte sofware...;)

Greetz, James:cool:

PS: Nothing is impossible.

Ja, ben zelf ook al aan het zoeken. Om alleen foto's te branden dat lukt wel, maar het gaat mij erom dat ik de foto's in de mappen kan laten staan en dat mijn DVD ze dan toch nog leest, maar weet niet of dat mogelijk is??

In mappen plaatsen gaat vaak niet; hangt ook van je brandsoftware af.
Wat je dan wel kunt doen is met een programmaatje als IrfanView je foto's hernoemen.
Ga daarvoor in het menu Bestand naar Groepsconversie/-hernoeming.
Je kunt het dan bijvoorbeeld zo doen dat je foto's de volgende namen krijgen:

Frankrijk_001_bestandsnaam.jpg
Frankrijk_002_bestandsnaam.jpg
Frankrijk_003_bestandsnaam.jpg
Frankrijk_004_bestandsnaam.jpg
...
Italië_001_bestandsnaam.jpg
Italië_002_bestandsnaam.jpg
Italië_003_bestandsnaam.jpg
Italië_003_bestandsnaam.jpg
...
Etc.

Zie ook de bijlage.

Geen mappen met foto's, maar groepen foto's die je op de dvd makkelijk kunt vinden.

Tip: Je kunt met deze functie van IrfanView niet alleen afbeeldingen hernoemen, maar elk soort bestand.
Erg handig om bijvoorbeeld mp3's in een bepaalde volgorde te branden.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle foto's al een naam gegeven en in de goede volgorde gezet.

Krijg het alleen niet voor elkaar dat als ik de cd in de DVD recorder doe, dat ik dan een beginscherm krijg, zodat ik kan kiezen van welk land ik de foto's wil zien.

Hetzelfde zoals een DVD film eigenlijk in elkaar zit die je 'koopt'. Als je die in je DVD speler doet, zie je van die menutjes: hoofdfilm, hoofdstukken, language, subtitles enz. enz.

Hetzelfde wil ik graag met de foto's doen, alleen dan met de landen waar ze gemaakt zijn. Een beginscherm met Frankrijk, Italie, Hongarije, Engeland, Spanje en als ik dan op 1 van die landen klik, dat ik dan alle foto's te zien krijg die in dat land gemaakt zijn, snapt u?

Volgens mij moet dat mogelijk zijn, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dutchbull
Volgens mij moet dat mogelijk zijn
Probeer DVD Photo Slideshow eens.
Uit de info over het programma:

A major feature of DVD Photo Slideshow is being able to add chapter points to separate your photos.
When you play a DVD with chapters, you can use your DVD remote control to click on the section you want to view.

Je kunt een trial-versie downloaden om te kijken of dit is wat je zoekt.

Guus.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Guus, daar zoek ik nu al de hele dag naar......dat programma is precies wat ik zoek!!!

Nu alleen nog het hele programma zien te vinden, want kan met deze versie maar 36 foto's verwerken!!

Maar dit is precies wat ik zocht, helemaal geweldig!!!

Bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan