Foto's op cd/dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ansmat1955

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
hallo
wie kan mij uitleggen hoe ik foto's die ik op dvd heb gezet niet kan afspelen op mijn cd/dvd speler deze is wel geschikt voor windows XP.
Als de dvd er in zit geeft het aan dat de disc niet geladen kan worden.
Ans :confused:

Gegevens:gebruikte dvd---DVD +R 4,7 gb 1-16xspeed
Gebrand met Nero :schrijfsnelheid 24 x 3,600 kb/sec
Dvd speler Pioneer XV-DV313compatible voor XP J.PEG Fotoview

Laatst bewerkt:
Kun je misschien wat extra info geven? Zoals welke software je gebruikt voor het branden, welke DVDs je gebruikt, welke brandsnelheid, wat het merk is van je speler.

Oudere spelers kunnen soms snel gebrande disks niet lezen. Probeer eens op halve snelheid.
DVD +RWs zijn soms ook moeilijker te lezen in spelers.
Verder is er een verschil tussen DVD+R en DVD-R. Ook hier geld, de pc kan het wel en sommige spelers weer niet.

Kortom, even kijken op: http://www.videohelp.com/dvdplayers
hier kun je zien welke DVDs je speler zou moeten kunnen lezen.

Kun je misschien wat extra info geven? Zoals welke software je gebruikt voor het branden, welke DVDs je gebruikt, welke brandsnelheid, wat het merk is van je speler.

Oudere spelers kunnen soms snel gebrande disks niet lezen. Probeer eens op halve snelheid.
DVD +RWs zijn soms ook moeilijker te lezen in spelers.
Verder is er een verschil tussen DVD+R en DVD-R. Ook hier geld, de pc kan het wel en sommige spelers weer niet.

Kortom, even kijken op: http://www.videohelp.com/dvdplayers
hier kun je zien welke DVDs je speler zou moeten kunnen lezen.

Ik heb de gegevens bij de vraag gezet hopelijk heb je er een antwoord op .

Allereerst: 16x speed media op 24 speed schrijven is niet gegarandeerd door de fabrikant van de DVDs. Dus daar zou de fout kunnen liggen. Probeer eens op 8x speed.

Ik heb ook even de manual opgezocht op:
http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMan.nsf/search?openform&Modelnr=xv-dv313

http://www.service.pioneer-eur.com/...CDC1256D1000371B77/$File/XRC3085_XV-DV313.pdf
Pagina 9 en 10 staat iets over compatibiliteit.

Hier staat o.a. in dat je de DVD moet finalizen (vinkje bij nero niet vergeten) en dat deze een video formaat moet voldoen. Er wordt geen melding gemaakt van DVD+R maar van DVD-R. Onder het hoofdstukje JPGs staat alleen de CD+R genoemd zie quote beneden.
Verder op staat dit nogmaals.

Kortom,
* Brandsnelheid is te hoog voor de DVD+R => probeer eens 8x
* DVD +R werkt vermoedelijk niet -> probeer eens een film op DVD+R of probeer op DVD-R
* DVDs moet je finalizen
* JPEGS werken vermoedelijk alleen op CD+R gezien de opmerking dat alleen het formaat DVD-Video wordt gelezen.

Je zou eventueel nog de vraag bij Pioneer kunnen neerleggen voor de zekerheid.
http://www.pioneer.nl/nl/showContact.do

Hopelijk kom je er zo uit.

-------------
Compatibiliteit met JPEGbestanden
• Baseline JPEG en EXIF 2.1* stilbeeldbestanden van maximaal 8 megapixels
worden ondersteund (maximale verticale en horizontale resolutie is 5120
pixels). (*Een bestandsformaat dat door digitale fotocamera’s wordt gebruikt)
• De CD-ROM die is gebruikt voor het samenstellen van uw JPEG-bestanden moet
voldoen aan ISO 9660 niveau 1 of 2. Fysiek formaat van CD: Mode1, Mode2 XA Form1.
De Romeo en Joliet bestandssysteem zijn beide geschikt voor deze speler.
• Deze speler toont alleen de bestanden met de bestandsextensie .jpg of .JPG.

Laatst bewerkt:
Allereerst: 16x speed media op 24 speed schrijven is niet gegarandeerd door de fabrikant van de DVDs. Dus daar zou de fout kunnen liggen. Probeer eens op 8x speed.

http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMan.nsf/search?openform&Modelnr=xv-dv313

http://www.service.pioneer-eur.com/...CDC1256D1000371B77/$File/XRC3085_XV-DV313.pdf

Hier staat o.a. in dat je de DVD moet finalizen (vinkje bij nero niet vergeten) en dat deze een video formaat moet voldoen. Er wordt geen melding gemaakt van DVD+R maar van DVD-R. Onder het hoofdstukje JPGs staat alleen de CD+R genoemd zie quote beneden.

Kortom,
* DVD +R werkt vermoedelijk niet -> probeer eens een film op DVD+R of probeer op DVD-R
* DVDs moet je finalizen
* JPEGS werken vermoedelijk alleen op CD+R gezien de opmerking dat alleen het formaat DVD-Video wordt gelezen.

-------------
voldoen aan ISO 9660 niveau 1 of 2. Fysiek formaat van CD: Mode1, Mode2 XA Form1.

Kortom,
* DVDs moet je finalizen

-------------

Kortom,
* DVDs moet je finalizen

-------------

Helaas heb ik nu weer een ander probleem als ik nu foto's op cd wil zetten ,
windows is een probleen tegen gekomen bij het copieeren van deze map , wat wilt u dat windows doet.Maar een oplossing staat er niet bij.
Zou jij ook hiervoor een oplossing hebben.
Ans

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik nu weer een ander probleem als ik nu foto's op cd wil zetten ,
windows is een probleen tegen gekomen bij het copieeren van deze map , wat wilt u dat windows doet.Maar een oplossing staat er niet bij.
Zou jij ook hiervoor een oplossing hebben.
Ans

hmm. Klinkt vaag. Kan zoveel zijn. Bijvoorbeeld:
- formaat van CD staat lange bestandsnamen niet toe
- er is een fout op de harddisk => probeer eens een error-check te doen op de harddisk. Dit kan je doen door in verkenner rechtermuis klik op een drive letter te doen. Dan eigenschappen selecteren en dan het tabblad extra-> daar staat o.a. defragmenteren en fouten controle. probeer deze laatste eens.
- Te veel files (past niet op CD)
- CD is niet goed of CDRW niet gewist.

Kun je beschrijven hoe je de CD brand? Misschien een plaatje maken van de error ? Wat zijn de opties die de error geeft?
Plaatje maken doe je met Alt en PRTSCRN knop indrukken en dan het clipboard in paint of word plakken met CTRL - V

hmm. Klinkt vaag. Kan zoveel zijn. Bijvoorbeeld:
- formaat van CD staat lange bestandsnamen niet toe
- er is een fout op de harddisk => probeer eens een error-check te doen op de harddisk. Dit kan je doen door in verkenner rechtermuis klik op een drive letter te doen. Dan eigenschappen selecteren en dan het tabblad extra-> daar staat o.a. defragmenteren en fouten controle. probeer deze laatste eens.
- Te veel files (past niet op CD)
- CD is niet goed of CDRW niet gewist.

Kun je beschrijven hoe je de CD brand? Misschien een plaatje maken van de error ? Wat zijn de opties die de error geeft?
Plaatje maken doe je met Alt en PRTSCRN knop indrukken en dan het clipboard in paint of word plakken met CTRL - V

Hallo fijn dat je zo snel reageer, ik heb het plaatje bij de bijlage mee gestuurd in overige opties .C schijf gecontroleerd op fouten en gedefragmenteerd ook dit is bij de bijlage meegestuurd.
cd branden is tot vorige week nog gelukt, ik heb van de week de bestanden van de dvd die niet op de cd speler kan worden afgespeeld terug gezet in mijn afbeeldingen.Daarna is dit probleem gekomen.Ik hoop dat jeweer verder kan helpen.
Gr.Ans

Bijlagen

Dit lijkt niet op een melding van Nero maar van windows.

Gebruik je de standaard XP functie om naar CD te schrijven? M.a.w. kopieer je nu de files vanuit explorer naar de CD-writer door de bestanden te slepen naar dat station?
Of komt deze melding als je de bestanden naar je "mijn documenten" map sleept (precies andersom)?

Ik zelf gebruik deze methode (= packet writing) nooit. Dus kan ik je niet op dat vlak helpen.

Je kunt in Nero ook gewoon CDs branden op dezelfde manier als je de DVD waarschijnlijk hebt gedaan. Bovenaan in Nero Burning Rom staat een selectie voor DVD of CD.

Welke Nero versie heb je overigens?

Technische achtergrond info:
Als je in explorer bestanden sleept naar een cd-writer dan zal XP de zogenaamde packet-writing uit voeren. Dit houd in dat hij steeds even iets naar CD-schrijft en daarna weer ophoud. Vroeger leverde dit vaak problemen om dat de laser dan aan en uit gaat tijdens branden en bij de volgende schrijf actie moet de laser weer precies op die plek verder gaan. Daarom gebruik ik altijd de DAO optie. Dit staat voor Disk At Once en betekent dat alle informatie in 1x naar de disk wordt geschreven. Dit betekent wel dat je in 1x de hele disk vol moet zetten want daarna kan er niks meer bij.

Dit lijkt niet op een melding van Nero maar van windows.

Gebruik je de standaard XP functie om naar CD te schrijven? M.a.w. kopieer je nu de files vanuit explorer naar de CD-writer door de bestanden te slepen naar dat station?
Of komt deze melding als je de bestanden naar je "mijn documenten" map sleept (precies andersom)?

Ik zelf gebruik deze methode (= packet writing) nooit. Dus kan ik je niet op dat vlak helpen.

Je kunt in Nero ook gewoon CDs branden op dezelfde manier als je de DVD waarschijnlijk hebt gedaan. Bovenaan in Nero Burning Rom staat een selectie voor DVD of CD.

Welke Nero versie heb je overigens?

Nero 6 en ik denk dat ik geen foto's op dvd kan zetten er moet waarschijnlijk en cd in in plaats van een dvd.
Kopieeren doe ik zo .Ik klik op de map die ik wil kopieeren met de rechtermuis knop en zet het dan op cd/dvd .
Zie nu ook dat de dvd/cd rom waarschijnlijk geen dvd -rw kan schrijven.ik geef je de gegevens hiervan .
NEC DVD + RW ND-665A
Ik ga het weer proberen en via windows als het lukt hoor je het.

Technische achtergrond info:
Als je in explorer bestanden sleept naar een cd-writer dan zal XP de zogenaamde packet-writing uit voeren. Dit houd in dat hij steeds even iets naar CD-schrijft en daarna weer ophoud. Vroeger leverde dit vaak problemen om dat de laser dan aan en uit gaat tijdens branden en bij de volgende schrijf actie moet de laser weer precies op die plek verder gaan. Daarom gebruik ik altijd de DAO optie. Dit staat voor Disk At Once en betekent dat alle informatie in 1x naar de disk wordt geschreven. Dit betekent wel dat je in 1x de hele disk vol moet zetten want daarna kan er niks meer bij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan