foto's op de website

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Kan mij iemand vertellen hoe ik het beste foto's op de website kan zetten.

Ik heb een familiesite en wil graag meerdere foto's van verschillende onderwerpen op de website zetten. Bijvoorbeeld een map met foto's van een speciale dag met de familie, 'n map foto's over de verjaardag van mijn moeder enz. Wat kan ik het beste gebruiken en wat is het makkelijk in gebruik zowel voor de maker van de site (ik) en voor de gebruikers van de site (voornamelijk familie).

Ik heb de website gebouwd met Start Hosting Sitebuilder!

Met vriendelijk groet,
Anstof

Ik snap de vraag niet helemaal goed. >Je hebt al een website gemaakt met een sitebuilder.
Dan neem ik aan dat je daar toch ook dingen in kan zetten (soort plugins) om daar foto's mee te bekijken.

En anders zou ik een site maken in Wordpress bij een hosting. Dan kan je zoveel maken en doen als je wilt!!
Plus anderen zouden ook nog de site kunnen bewerken.

Klopt, maar als het veel foto's zijn zoals een hele map is het wel veel. Meesal duurt het dan heel lang om deze te laden. Hoe kun je het dan het beste doen, met speciaal programma of zo?

Nogal vaag vind ik, een map met fotos kan heel veel zijn. Maar hoe duurt het lang om te laden?
Downloaden van een website of het uploaden naar je webserver?

Comminuceren met een server is het handigste via FTP, of als je in hetzelfde netwerk zit als je server (zoals ik) mss een samba share opzetten om over je eigen netwerk te uploaden. Maar dit verwacht ik niet :p

Als je foto's via een site wilt delen dan is het handiger om ze te verkleinen tot 800x600
Dan hebben ze niet veel nodig om in te laden. Dat doe ik namelijk ook en de originele hou ik uiteraard op de pc.

Maar......ik ken geen Start Hosting Sitebuilder en weet ook niet waar je de hosting hebt. Dus ik kan niet zeggen hoe het werkt met die sitebuilder en of daar plugin voor zijn.

Kijk, in wordpress zijn leuke plugins en dan kan je gallery's maken. (zie als voorbeeld dit: http://ons-blog.nl/in-onze-tuin/het-vijvergebeuren-april-2013/
klik dan op de eerste foto en de gallerij opent zich.

Geen idee of er plugins zijn voor de sitebuilder die jij gebruikt.
Dus ik kan niets met je info.

Dank je wel, ik denk toch dat ik inderdaad beter kan beginnen met WordPress.

Mvg,
Anstof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan