Foto's op DVD branden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den Haag

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een aantal DVD-schijfjes(philips DVD+ R DL) gekocht met een grote van 8,5gb.
Ik probeer met Nero5 bijna 6gb aan foto's en filmpjes op dit schijfje te branden maar ik krijg de melding dat ik een leeg medium moet gebruiken. Deze schijfje zijn nieuw en nog niet gebruikt.Wie kan mij helpen.

Ik heb even bij apparatenbeheer gekeken: NEC DVD+RW ND-1100a. Op het laatje staat fijistu-siemens. Kun je hier wat mee?

Groeten Rob

Tja, ik ben bang dat het apparaat geen DL (double layer) aankan, m.a.w. de maximum capaciteit zijn DVD 5 schijfjes oftewel, 4+ giga.

Das is dan mooi balen :(. Waar aan kan ik herkennen of een dvd brander het wel aankan?
En dan heb ik gelijk nog een vraagje: Als ik bij de eigenschappen van het dvdtje kijk zegd hij dat het schijfje volledig gebruikt is. Kan ik dit schijfje nu weggooien?

Heel erg bedankt voor je antwoord.

Rob

Nee, ik heb sterk het vermoeden dat er door Nero niets is gedaan, m.a.w. het schijfje is gewoon te gebruiken op het moment dat je een DL brander plaatst (kost overigens maar een enkel tientje tegenwoordig)

De PC Wizard2010 vertelt je álles over je brander.
Tweede rij icoontjes en dan de laatste.

Klik

Linksboven, 'download latest version', daarna 'uitvoeren'.

Vink 'Ask' af tijdens de installatie, anders wordt het je standaard zoeker.

Laatst bewerkt:
Zie plaatje hieronder. Je kan zien dat mijn brander DL (Double layer) ondersteunt. Plaatje is het resultaat van de PC Wizard 2010.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 22
Hier een detailopname van het plaatje = makkelijker te lezen ;)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 25
Ik heb de pc wizard even geinstalleerd en inderdaad geeft hij een 'nee' bij DVD +R DL Schrijven.
De brander is ook al een jaar of 5 oud, of moet ik zeggen bejaard.

Hartelijk dank voor je hulp!:thumb:

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan