foto's op een site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste pc helpers,
Ik wil graag het volgende vragen: Als ik Internet Explorer open (versie 7) en ik ga dan naar een site waarop foto's staan en ik klik dan met rechts op een foto en dan klik ik op Pagina informatie en dan klik ik op Opgeslagen momentopname van de pagina.Dan zie ik o.a staan: Dit is Google's chache geheugen van ............Dit is een moment opname van hoe de pagina er uit zag op 26 september 2008 13:19:49 GMT.

De datum die ik dan zie staan (26 september 2008) is dat dan de datum waarop de foto gemaakt is of is dat de datum waariop de foto op de site is gezet.Mocht het beide niet zijn waar heeft dan de datum wel mee te maken.Graag een envoudige uitleg.Groet Tunica/Sjaak

Dat je die regel zit staan ("Dit is Google's …") zegt al dat je niet op de huidige site zit.
Je hebt dus op "Cached" geklikt op een resulatenpagina van Google.

De datum die daar dus bij staat betekent dat de site er op die datum zo uit zag.
Wanneer je die site nu dus zou bekijken dan kan deze er anders uit zien.

dat is de datum van wanneer de googler spider de pagina geindexeerd heeft voor de google site indexering.
als een site eenmaal aangemeld is bij google dan bezoekt de "spider" wekelijks de site om te kijken of er nog iets veranderd is.

dit heeft verder niets met de foto te maken,wil je iets makkelijks om te kijken wanneer een foto gemaakt is moet je viewexif eens proberen...
als dit geinstalleerd is kun je door rechts te klikken op een foto en te kiezen voor viewexif zien wanneer,hoe laat en waarmee de foto gemaakt is.

Dat je die regel zit staan ("Dit is Google's …") zegt al dat je niet op de huidige site zit.
Je hebt dus op "Cached" geklikt op een resulatenpagina van Google.

De datum die daar dus bij staat betekent dat de site er op die datum zo uit zag.
Wanneer je die site nu dus zou bekijken dan kan deze er anders uit zien.
Beste Tha Devil,
Mijn dank voor uw snelle hulp.Ik heb het begrepen alleen vraag ik me af wat de reden is dat er een bepaalde datum wordt gekozen dus in dit geval 26 september en waarom niet bv 24 of 22 september om maar wat te noemen.Wellicht weet u dat wel en kunt u mij het vertellen,waarvoor mijn dank.

dat is de datum van wanneer de googler spider de pagina geindexeerd heeft voor de google site indexering.
als een site eenmaal aangemeld is bij google dan bezoekt de "spider" wekelijks de site om te kijken of er nog iets veranderd is.

dit heeft verder niets met de foto te maken,wil je iets makkelijks om te kijken wanneer een foto gemaakt is moet je viewexif eens proberen...
als dit geinstalleerd is kun je door rechts te klikken op een foto en te kiezen voor viewexif zien wanneer,hoe laat en waarmee de foto gemaakt is.

Beste Ricovld,
Bedankt voor uw uitleg,ik heb het begrepen.Alleen wil ik u nog twee dingen vragen: Wat is Spider?En het programma wat u noemt met de naam viewexif is dat Nederlandstalig? Ik heb op de link geklikt die u mij stuurde en zag engelse tekst en die taal ken ik (senior) niet.En mocht het toch Nederlandstalig zijn hoe moet ik dat programma dan in het Nederlands instaleren,want het lijkt mij een geweldig programma.Indien mogelijk graag stap voor stap uitleggen waarvoor mijn dank.
Groet Tunica/Sjaak

Laatst bewerkt door een moderator:
De reden dat die datum er staat komt omdat toen de Google crawler/spider (Een programma van Google dat de websites afspeurt naar informatie) op die pagina is geweest.

Die datum kun je voor zover ik weet niet beïnvloeden.

viewexif is nederlands te maken door na downloaden en instaleren van het engelse programma dit nederlandse taal bestand toe te voegen http://ak.no-ip.com/EXIF/Dutch/Language.in_

dus downloaden en dan klik je op install,
daarna vraagt hij waar je wil instaleren,staat standaard op C:/viewEXIF dit is goed,

als hij klaar is kopieer en plak je het nederlands taalbestand naar C:/viewEXIF
als hij vraagt om te overschrijven klik je JA

in deze map zit al eenzelfde bestand (language.ini) maar dit is de engelse taal versie dus deze mag worden vervangen door degene die je plaatst....

zo nu is het programma nederlands...

nu is er een viewEXIF optie bijgekomen in het menu van de rechter muisknop
als je nu op een foto die ergens online staat met rechts klikt zie je viewEXIF en dan krijg je dit te zien:

[SMALLIMG]http://www.ricovld.nl/e107_images/viewexif.JPG[/SMALLIMG]

Succes

bedankt

uik heb het programma gedownload en het staat nu op mijn bureaublad met een pictogram wat lijkt op boeken met een pijl die naar boven wijst.Ik kan u er helaas geen prinscreen van sturen in dit bericht dat lukt mij niet want dat was makkelijker voor u en voor mij neem ik aan.Ik ben verder na de site http://ak.no-ip.com/EXIF/Dutch/Language.in_
gegaan maar zag daar alleen afkortingen staan met de betekenissen er van en kon nergens op klikken om iets te downloaden want ik neem aan dat dat de bedoeling is.U heeft een mooie printscreen toegevoegd zo iets is duidelijk.Kan ik dat ook en zo ja hoe dan?Vriendelijke groet Tunica/Sjaak
PS: is er ook een andere manier dan deze om u te bereiken zodat ik het programma makkelijker op m,ijn pc kan krijgen.Het is voor mij op deze manier niet zo makkelijk.

bedankt

De reden dat die datum er staat komt omdat toen de Google crawler/spider (Een programma van Google dat de websites afspeurt naar informatie) op die pagina is geweest.

Die datum kun je voor zover ik weet niet beïnvloeden.
Ik heb het begrepen uw antwoord.Hartelijk dank.Groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan