Hoi Puppie,
Stel, je bestemmingsmap is Mijn documenten\Nieuwe map.
Zorg dat alles precies zo staat ingesteld en ingevuld als op het screenshot.
IrfanView maakt dan één index.html waarop de thumbnails komen te staan.
Dat is tevens je startpagina.
Voor elke foto wordt er een html-bestand gemaakt, zodat elke foto op zijn eigen pagina wordt afgebeeld. (IrfanView zet op elke pagina ook links naar volgende en vorige pagina én naar de indexpagina.)
De foto's worden naar de map Mijn documenten\Nieuwe map\images gekopiëerd.
IrfanView maakt van elke foto een thumbnail en plaatst elke thumbnail in de map Mijn documenten\Nieuwe map\thumbs.
Stel, je hebt wat gratis webruimte, bijv.
http://www.mijnprovider.nl/puppie
Als je nu de hele inhoud van de Nieuwe map (index.html, alle overige html-pagina's, de map images en de map thumbs) uploadt en bovenstaand adres intypt krijg je de indexpagina met de thumbnails te zien.
Een tip: een mooi formaat voor je foto's als je dit tooltje gebruikt is 640 x 480 pixels. Met Groepsconversie van IrfanView geef je al je foto's makkelijk dit formaat. De laatste versie heeft zelfs de mogelijkheid om de lengte van de lange kant van de foto's in te stellen, waardoor je staande en liggende foto's door elkaar dezelfde afmetingen kunt geven.
Voor een voorbeeld kun je eens op mijn
Wallpaperpagina's kijken. Hier heb ik de html wel een beetje aangepast, waardoor "prev" en "next" "vorige" en "volgende" zijn geworden.
Guus.