Foto's op SD-kaart komen op de pc niet te voorschijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

sprauwt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2013
Hallo iedereen,

Het volgende probleem doet zich voor met mijn SD-kaart. Van een bepaalde datum komen een deel van de foto's van die dag er niet door op de pc. De rest van de foto's, voor en na die datum, geven geen enkel probleem. De foto's die niet zichtbaar zijn op de pc kan ik wel nog perfect zien op mijn camera. Met dit probleem komt er ook bij dat er enkele mappen en bestanden verschijnen die allemaal een naam dragen die bestaat uit de gekste tekens:confused:. Ik heb al geprobeerd om rechtstreeks via de usb-camera een verbinding te maken, maar het probleem blijft. Omdat alles wissen en recuva erop loslaten het laatste is wat ik wil doen, vroeg ik me af of iemand een oplossing weet.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal niets!! wissen, recuva er gewoon oploslaten, en echt grondig laten zoeken! (alle) gevonden bestanden laten wegschrijven in een mapje op je hardeschijf.
PS: in een andere pc kreeg je ook dezelfde reactie op het kaartje? (niets dus?)

Nee, al verschillende pc's geprobeerd maar niets. Kan ik een programma als recuva niet loslaten op de kaart zonder al de foto's te wissen? Want zoals het bij iedereen het geval is, liggen de foto's me nauw aan het hart.

Behalve misschien van vandaag... heb je vast al een backup vd foto's... dus dan zet je die toch terug...?

En gebruik ik de wisfunctie van de camera (dus alle foto's inclusief diegene die niet zichtbaar zijn op de pc) of wis ik alles op het kaartje via de pc (dus enkel diegene die erdoor komen)?

Waren die foto's die niet zichtbaar zijn in dezelfde extensie opgeslagen als de zichtbare en niet in "raw"?

Geen idee... Ik denk het niet. Zou dit een verschil kunnen maken?

Zie je op de camera de mini fotos of de echte foto (vaak wordt er bij grote format gewerkt met een kleine jpg erbij of met een cache map waar ook zoiets in zit).
Waarom test je niet een aantal recovery programmas. Recuva, en er zijn er nog meer, zoek effe op het forum, dit komt zo vaak voorbij.

probeer je de foto's via de camera op de pc te krijgen of via een kaartlezer? dat begreep ik niet helemaal...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan