Foto's op site plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiddehoi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hallo,

Ik heb voor mijn lokale attractie/kermis parkje een onride foto systeem in elkaar gezet. Hij werkt redelijk, er wordt een foto gemaakt d.m.v. een sensor en een hd camera die hem vervolgens opslaat op mijn ftp server. Hier komt een bestandsnaam als 1278687364872364_(camera)_848.jpg uit. Nu wil ik dat deze foto's op moment van opname, dus net zoals bij windows verkenner staat gewijzigd op, op mijn site komen.

Dus foto 1 boven. (tijdstip 12:11:01). Daarnaast foto 2 (tijdstip 12:11:04) enzovoort.
2 naast elkaar en dat 3 kolommen. Dus in totaal 6 foto's.

Is dit te bereiken met PHP?

Alvast heel erg bedankt!

Je kunt via je webhost cronjobs runnen. Deze worden dan uitgevoerd om de zoveel tijd (die tijd kan ook 30 seconden zijn bijvoorbeeld). Ik zou het zo doen:

Root map foto's:
-->Mapje gepubliceerde foto's
-->Mapje foto's die zijn geüpload via je systeem

Cron job script:
-->script.php
---->Scan uploadmapje voor nieuwe foto's
---->Lees meta data van de foto uit, sla deze op in een database (tijd genomen, etc.)
---->De files verplaatsen naar publiceermap, ook zou ik ze hernoemen naar timestamp.jpg (dus op de plaats van timestamp een unix timestamp)

Website:
-->gallerij.php
---->Selecteer foto's uit de database, je kunt heel makkelijk op datum sorteren op een timestamp
---->Foto's in gewenste volgorde laten zien

Tot in hoeverre heb je help nodig dit te bereiken? Vraag maar raak :)

Hoi TimVN

Ik was een beetje laat omdat ik iets anders had bedacht maar dat blijkt nu toch niet helemaal te werken.

De inhoud van script.php en gallerij.php wil ik dan wel graag weten. Sql en cron moet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan