Foto's op USB stick beschadigd?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charis

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Heb een USB stick waar ik van alles op heb staan, voornamelijk digitale foto's van mijn camera.
Nu wilde ik gisteren en vandaag naar een paar foto's kijken en zie dat er een aantal of heel anders (alsof ze verknipt zijn) weergegeven worden, of je ziet een paar pixelachtige blokjes over de foto.
Ligt dat aan mijn USBstick? Heb schijfcontrole gedaan, helpt niks....

Wie weet iets?

P.S. Heb nu foto's nogmaals gekopieerd van fototoestel->harde schijf ene PC->USBstick. Kijken hoe dat nu gaat...wil ze namelijk veiligstellen door ze te branden.

Laatst bewerkt:
wat je zou kunnen doen is op bijvoorbeeld download.com eens naar data recovery tools kijken. klinkt alsof inderdaad je foto's beschadigd zijn

Heb zonet ff gekeken, zag een heleboel programma's.
Ik zag ook iets van Pen Drive Recovert, dat klinkt aardig, maar is dat programma toevallig ook bekend?

@meastro12,

Heb je tip uitgeprobeerd, helaas geen resultaat...foto's bliven op USBstick raar weergegeven.

Charis

@ Lange Pier,

Kun je me misschien stapje voor stapje uitleggen hoe Photorec werkt? Zoals ik het nu gedaan heb werkt(e) het niet...

Charis

Bestanden uitpakken, die PhotoRec.exe dubbelklikken, de goede schijf/stick opzoeken, de eerste schermen doorlopen, en daar search gebruiken.

Lees de gebruiksaanwijzing op de website ook even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan