foto's op website sneller laten laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost Lips

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mijn website. www.fenjli.nl
Ik heb een website gemaakt in publisher voor ons bedrijf.
moet zeggen dat ik zelf wel tevreden ben over het resultaat, echter bij het openen van de pagina's duurt het even voordat de foto's geladen zijn, je krijgt eerst een wit vierkantje met blokje erin, later pas de foto.
waarschijnlijk kan dit anders,weet alleen niet hoe, ik vind het zelf nl.niet prettig als het lang duurt als de pagina geladen is.
als de pagina dan geladen is en je gaat scrollen gebeurt dit met een zeer vervelende interval, waardoor het niet prettig is om de site te kijken.
ben al een "eeuwigheid" bezig met de help functie van publisher, maar kom er echt niet aan uit.
Wie o wie kan mij hierbij helpen.

alvast bedankt,

Joost Lips

Laatst bewerkt:
ik gebruik firefox ,zie geen foto en ergens opklikken werkt ook niet,foutje bedankt???

In IE komen de foto's wel. Denk dat je hier wel een oplossing voor te vinden is.( Alleen niet door mij:o )

801 fouten in de pagina,
zie http://validator.w3.org/check?uri=http://www.fenjli.nl/
Je pagina laten testen: http://validator.w3.org/

Veel teveel code in pagina, kan er niks uit wijs worden.
Steeds terugkerende opmaak codes maken ook de pagina html code langer, waardoor het inladen ook langer duurt.
De opmaak is niet voor webpublicatie geschikt, doordat er specifieke MS elementen inzitten.
Deze werken alleen onder IE.

Hele rare pagina idd... Ik heb echt een reuze scherm... Nu ff kijken met IE...

WoW nu is het een hele mooie site... en normaal ook... maar de plaatjes komen bij mij na een kwart seconde al! en allemaal tegelijk!

Waarmee heb je hem gemaakt? Er staan wel dingen van office, maar word doet 't echt anders.. Publisher misschien???

Hele rare pagina idd... Ik heb echt een reuze scherm... Nu ff kijken met IE...

WoW nu is het een hele mooie site... en normaal ook... maar de plaatjes komen bij mij na een kwart seconde al! en allemaal tegelijk!

Waarmee heb je hem gemaakt? Er staan wel dingen van office, maar word doet 't echt anders.. Publisher misschien???

bedankt voor reactie,

oke plaatjes komen bij u snel, geen probleem dan, en het scrollen hoe ervaar u dat?

site is gemaakt met Publisher

met vriendelijke groet,

joost lips

Laatst bewerkt:
801 fouten in de pagina,
zie http://validator.w3.org/check?uri=http://www.fenjli.nl/
Je pagina laten testen: http://validator.w3.org/

Veel teveel code in pagina, kan er niks uit wijs worden.
Steeds terugkerende opmaak codes maken ook de pagina html code langer, waardoor het inladen ook langer duurt.
De opmaak is niet voor webpublicatie geschikt, doordat er specifieke MS elementen inzitten.
Deze werken alleen onder IE.

bedankt, maar ben nog niet veel wijzer, heb de site gemaakt met publisher.
dat de opmaak alleen werkt onder IE wordt inderdaad bevestigd door andere forum gebruikers.
Hoe dit op te lossen?
en wat te doen aan de terugkeerende opmaak codes

met vriendelijke groet,

joost lips

Laatst bewerkt:
jouw pagina heeft een aantal tags die Firefox e andere browsersniet ondersteunt .
de enige oplossing is om de sitev aan te passen voor Firefox.
In IE lijkt hij erg mooi,maar in Firefox is het een ramp helaas.
het is ook beter om aleen een ontwerp te maken in Publisher of bijv. Indesign of Photoshop etc. en die later te tracen in Dreamweaver.

Laatst bewerkt:
Onder Opera, super snel, alleen helemaal geen inhoud.... :eek:
screenhunter9fp6.jpg

:confused:

En het is niet zo dat iets met MS Publisher per difinitie niet in Opera te zien zou zijn hoor;
Even snel een test pagina gemaakt met de 2003 versie;
screenhunter10mg6.jpg

Het kan dus wel.

Als ik onder IE kijk en door je site blader is wel te zien dat je er heel veel tijd in gestoken hebt.
Al die foto's van alles wat jullie hebben plus omschrijving ... veel werk...
Ik denk dat onder IE de zaken maar zo moet laten, ik zie geen 'snelle' oplossing.

Laatst bewerkt:
jouw pagina heeft een aantal tags die Firefox e andere browsersniet ondersteunt .
de enige oplossing is om de sitev aan te passen voor Firefox.
In IE lijkt hij erg mooi,maar in Firefox is het een ramp helaas.
het is ook beter om aleen een ontwerp te maken in Publisher of bijv. Indesign of Photoshop etc. en die later te tracen in Dreamweaver.

bedankt voor de reactie,

echter hoe aan te passen voor Firefox, en is mijn probleem dan opgelost?

ik gebruik firefox ,zie geen foto en ergens opklikken werkt ook niet,foutje bedankt???

bedankt voor de reactie,

onder firefox, zoals ik net begrepen heb, werkt de site niet, alleen onder IE.
geen foutje, gewoon vertrouwen op publisher en denken dat het dan wel werkt, is wel een foutje blijkt dus.
mocht u ideeen hebben hoe dit probleem op te lossen, verneem ik het graag.

Joost Lips

Onder Opera, super snel, alleen helemaal geen inhoud.... :eek:

:confused:

En het is niet zo dat iets met MS Publisher per difinitie niet in Opera te zien zou zijn hoor;
Even snel een test pagina gemaakt met de 2003 versie;

Het kan dus wel.

oke wat is er bij mijn dan fout (gegaan) ???

joost lips

Laatst bewerkt door een moderator:
oke wat is er bij mijn dan fout (gegaan) ???

joost lips

Opera volgt de W3 afspraken alles wat daar afgesproken is zal 100% goed gaan in Opera. Zoals peter vazed liet ziet zitter er 801 fouten (volgende de afspraken binnen het W3) in je site. Dat is net iets te veel voor Opera om er ook nog maar iets van te kunnen maken.

Van fout kan je eigenlijk niet spreken (in de zin dat jij iets fout hebt gedaan), je gebruikt een microsoft product en MS doet dingen graag op hun manier en houden zich dus niet altijd aan de W3 afspraken.
IE is ook MS dus laat je pagina zien, andere brouwsers maar voor een deel of helemaal niet.
Een 'basis' site gaat nog wel goed, maar als hij zo complex wordt als die van jou, 801 zaken die eigenlijk niet volgens de afspraken zijn..
En even snel aanpassen aan Firefox en/of Opera... dan kon nog wel eens heel lastig worden. Komt eigenlijk neer op nieuwbouw.

Laatst bewerkt:
Toch gek dat breezer dan met IE oom gek ziet. welke versie heb je dan breezer?

Opera volgt de W3 afspraken alles wat daar afgesproken is zal 100% goed gaan in Opera. Zoals peter vazed liet ziet zitter er 801 fouten (volgende de afspraken binnen het W3) in je site. Dat is net iets te veel voor Opera om er ook nog maar iets van te kunnen maken.

Van fout kan je eigenlijk niet spreken (in de zin dat jij iets fout hebt gedaan), je gebruikt een microsoft product en MS doet dingen graag op hun manier en houden zich dus niet altijd aan de W3 afspraken.
IE is ook MS dus laat je pagina zien, andere brouwsers maar voor een deel of helemaal niet.
Een 'basis' site gaat nog wel goed, maar als hij zo complex wordt als die van jou, 801 zaken die eigenlijk niet volgens de afspraken zijn..
En even snel aanpassen aan Firefox en/of Opera... dan kon nog wel eens heel lastig worden. Komt eigenlijk neer op nieuwbouw.

bedankt, duidelijke taal.

welk programma kan ik ( let wel LEEK ) het beste gebruiken om een soort gelijke site te bouwen, waarbij ik deze problemen niet heb?

met vriendelijke groet,

Joost Lips

Even terug naar de vraag waarom je de witte blokjes ziet.

Probleem zijn de foto's.

Uit een willekeurige pagina een stukje code;
<v:imagedata src="image701.jpg" o:title="collectie fenj li 3 aug" croptop="9017f"
cropbottom="9181f" cropleft="4508f"/>

De Crop’s laten zien dat de foto groter is dan hij getoond wordt, echter gebeurd het 'verkleinen' pas als ik je site te zien krijg op het scherm, de hele foto (en dat zijn er nog al wat) moet dus eerst naar mij toe komen en wordt dan pas kleiner getoond. Handige en sneller is de foto's precies de goede grote (kleinte) te geven bij het maken van de site.

Een voorbeeld, een willekeurige pagina;
screenhunter12lg4.jpg

De lampion lijkt een klein plaatjes (image701) maar is dat niet.

Het is een verkleinde versie van deze;
screenhunter13rc8.jpg

Maar dan zijn we er nog niet, dat is een verkleinde versie van deze;
screenhunter15du2.jpg

Deze afbeelding is eigelijk zo groot dat hij niet eens in één keer op het scherm past.
Al die kleine plaatsjes zijn dus niet echt zo klein, maar behoorlijk grote afbeelding die allemaal gedownload moeten worden.

Wil je een snellere site moet je alle grote foto's verkleinen naar het maximale formaat dat nodig is, en alle kleine voorbeeldjes moet je eigenlijk ook als aparte kleine foto's op je site zetten. Een programma als Irfanview kan je helpen al je foto's te verkleinen (denk er om nooit op je orginelen los laten).

Laatst bewerkt:
wederom duidelijke taal, bedankt.
ik ga aan de slag, zal wel even duren eer ik al de foto's heb gehad, maar heb het graag voor over.
kom er nog op terug of het gelukt is.

nogmaals bedankt.

met vriendelijke groet,

Joost Lips

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan