foto's op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hoe kan ik een groot aantal foto's op mijn website zetten. Ik wil ze eigenlijk allemaal in een klein formaat op de site hebben en dan de mogelijkheid bieden dat als je erop klikt ze in een groter formaat weergegeven worden.
Er is overigens nog een bijkomstig probleem. De foto's hebben niet allemaal hetzelfde formaat (pixels).

Ik weet dat ik me er in moet gaan verdiepen, maar het liefst zou ik de foto's dit weekend erop willen zetten.

Ik gebruik frontpage en ws-ftp.

Paul

Met irfanview, gratis, kan je je foto's allemaal dezelde maten geven. Op mijn site zijn ze 1024x768
Ik maak in frontpage een pagina waar ik allemaal thumpnails zet met een link naar de grote foto.
Je gaat op je pagina staan >insert>picture>from file en je kiest je foto uit de map images. Je moet je foto's er wel eerst insteken natuurlijk.
Dan rechtsklik op de foto en kies thumbnail. Met de nog geselecteerde thumbnail terug rechtsklikken en Hyperlink properties aanklikken.
Normaal verwijst het volgende venster al automatisch de juiste link. Ok klikken en klaar voor de volgende.

Dan krijg je een blad zoals op mijn site.

groetjes

Hier is de link naar irfanview:

http://www.irfanview.com/

Laatst bewerkt:
khk 464,

Bedankt voor deze tip. Progs gedownload. Ga het vandaag nog proberen.
Ik hoop later vandaag nog te reageren of het is gelukt!

groeten,

Paul

nb. ook op je site gekeken. Ziet er goed uit!

Inmiddels druk bezig, maar wat niet wil lukken is de foto's na het invoegen uit bestand te kiezen voor thumnail...?

gr Paul

Normaal gezien, als de foto geselecteerd staat, RECHTSklikken op de foto. Dan in dat menutje staat : auto thumbnail. Dat zou moeten werken.

groetjes.

Misschien vergeten, als je je foto kiest uit je bestand, moet je natuurlijk eerst insert kiezen om je foto op je pagina te zitten.

Laatst bewerkt:
De site doet het nu goed op mijn pc. Maar niet op het web?! Ik heb de vraag hierover verplaatst naar frontpage-plek en beschouw deze vraag als opgelost!

Bedankt php....

gr Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan