foto's opeens klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

aerocool

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
hallo allemaal

een kennis van mij heeft een probleem
ze weet niet hoe dat komt
maar ze had grote foto's die opeens klein zijn geworden
ze heeft ze niet verkleind
in elke map waar foto's staan zijn er wel 2 of 3 opeens klein geworden
die ze gewoon in het groot heeft gehad

zelf foto's die ze zelf van de camara op de PC heeft gezet
zijn een paar daarvan klein geworden?

weten jullie de oplossing?

Het is eigenlijk van belang om te weten of de foto's in kb's kleiner zijn geworden of kleiner zichtbaar worden gemaakt door het gebruikte software programma. Het beste is een paar foto's te vergelijken dmv de rechtermuisknop,eigenschappen. Daar staan de kb's voor de foto's. Zit daar veel verschil in tussen een zichtbaar grote foto en zichtbaar kleine foto. Geen verschil dan is er geen probleem anders wel. :confused:
Heeft ze eens een ander programma gebruikt? foto's bewerkt? foto's via email verstuurd?
schijfcompressie gebruikt.

ik heb inderdaad al naar gekeken
de grote fotos zijn 1,5 mb en de kleine maar 30 KB dat is wel groot verschil

ze bewerkt wel foto's msaar ze heeft niks in de andere mappen gedaan

phoe,
Ja is erg veel verschil. Er blijft niet veel van die foto's over :(
Ikzelf verklein de foto's vaak in paint, tot een bewerkbare foto. Die snoept er dan ook een groot aantal kb's af vergeleken met de foto's die van het fototoestel komen.
Als mijn paint dan op schermgrootte 300% staat en ik verklein zodat ie helemaal in beeld staat en sla de foto dan weer op, dan blijft er een kleine foto over.
Is er niet zoiets gebeurd in met haar foto's?
maw kijk eens hoe zij haar foto's bewerkt. en kijk dan eens naar de schermgrootte van het programma.
Foto's die ze gaat bewerken direct na het openen in een andere map opslaan is ook een optie. Zodat het programma niets kan wijzigen aan de orginele foto's.

maar me kennis heeft die foto's juist niet verkleint he
dat is het vreemde de foto's waar me kennis niks mee heeft gedaan zijn klein geworden waar ze niks mee heeft gedaan

dat is juist de het vreemde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan