Foto's overzetten naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Wij hebben sinds de zomervakantie een digitale camera en met de vakantie hebben we dan ook een heleboel foto's gemaakt. Ik had ze al een keer op de computer staan, maar omdat mijn brander het niet deed en omdat we regelmatig ruimtegebrek hadden (harde schijf) heb ik ze nog niet overgezet op een CD. Ik had een paar foto's verwijderd die ik achteraf toch niet wilde hebben, en er bleek gewoon een wit vakje voor in de plaats te komen met een rood kruisje linksbovenin. Ik heb toen alle foto's verwijderd en wilde ze er vanmiddag weer opzetten. Naderhand had ik nog één foto genomen en nu blijkt dat alleen die ene foto op de computer komt en de rest wordt niet meer herkend. Ze staan nog wel op mijn camera en als ik de maand juli open, dan zie ik ze ook allemaal komen. Maar ze willen niet meer in de nieuwe map komen.
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik fout doe?
O ja, het is een Sony Cybershot 13,6 megapixels.

Hoi,

Staan de foto's op een SD-kaartje in je camera, haal deze er dan uit en plaats hem in een cardreader.
Dikke kans dat de inhoud dan goed wordt weergegeven in de verkenner.
Verplaats de foto's dan en formatteer de sd-kaart een keer (of verwijder álle mappen)

in je sony camera zit een memory stick,haal die eruit ,en doe hem in een cardreader

Weet ook niet wat een cardreader is. :confused:

Vertaal het eens !!
Cardreader = Kaartlezer, dus een apparaatje dat je geheugen kaartje leest. Als je die niet hebt dan koop je er even eentje want die heb je al voor een tientje.

Ja ik kan wel vertalen, maar wij hebben zoiets niet. Of het moet ergens in de computer zitten ... Maar als ik jouw verhaal lees, blijkt eruit dat het er niet in zit en dat je die dus apart moet kopen.

Ik ken jou PC niet dus ik weet niet of je een cardreader hebt. Maar ze kosten echt geen drol dus zou ik er eentje aanschaffen.

Wij hebben een IIyama PC. En als we die kopen, waar moeten we die dan in de computer bouwen? Of zijn er ook externe?

Sorry dat ik me ff meng, maar de fotos kunnen normaal toch ook overgezet worden met een usb-kabel?

Wat ik uit de vraag opmaak is dat dat al geprobeerd is.
Waarschijnlijk geeft de camera de oudere foto's niet vrij op één of andere manier. Vandaar de optie met een cardreader die gewoon alles leest wat op het kaartje staat.

Sorry dat ik me ff meng, maar de fotos kunnen normaal toch ook overgezet worden met een usb-kabel?

Bedoel je en USB stick? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb alleen de camera aangesloten op de computer. En ja, hij geeft de oudere foto's niet vrij. Geen idee waarom en dat is dus mijn eigenlijke vraag.

Dat bedoeld hij niet.
Hij bedoeld je camera aansluiten op je PC via een USB kabel maar dat heb je nu toch al gedaan?

Dat bedoeld hij niet.
Hij bedoeld je camera aansluiten op je PC via een USB kabel maar dat heb je nu toch al gedaan?

Ja dat heb ik gedaan. Ik had een speciale kabel daarvoor gehad bij de camera en daar heb ik de camera en computer mee verbonden.

Ik heb het ondertussen voor elkaar! Ik heb de foto's gevonden bij mijn afbeeldingen. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht. :o :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan