Foto's overzetten van camera naar laptop oid

Status
Niet open voor verdere reacties.

aylen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Sinds een aantal maanden heb ik een probleempje met het overzetten van foto's vanuit mijn camera naar mijn laptop/computer. Ik heb een Canon en de foto's worden opgeslagen op een Compac flash card. Ik gebruik regelmatig een USB-kabel om de foto's via Windows verkenner naar mijn laptop te kopiëren of verplaatsen. Sinds een aantal maanden duurt dit proces erg lang omdat er Windows elke lege map ineens op mijn scherm tovert. Dit begint bij 100 en aangezien ik veel foto's maak, duurt het steeds langer voordat alle mappen te zien zijn. Voorheen verschenen altijd alleen de mappen waar ook inhoud in zat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de compact flash wel eens geformateerd en toen werd het alleen maar erger doordat ie in alle lege mappen 1 foto plaatste. Dus dat schoot ook niet op.

Je sluit je camera rechtstreeks aan op je PC, als ik het goed begrijp? Dat duurt inderdaad lang dan, ja. Zelf gebruik ik een card-reader. Daar stop je je kaartje in et voilá, je kunt direct zien hoe je foto's geworden zijn. Ze worden daarmee dus niet automatisch opgeslagen, hetgeen betekent dat je veel sneller toegang hebt. Je kunt op die manier zelf kiezen welke foto je in je fotobewerkingsprogramma wilt optimaliseren en welke niet. Hetzelfde geldt voor het opslaan. Foto's die zijn mislukt hoef je niet op te slaan als je dat niet wilt.

Voor wat betreft je problemen met je kaart... Ik denk dat het niet aan de kaart zelf ligt. Verwijder je nadien alles wel iedere keer? Wellicht kun je in je camera-instellingen e.e.a. aanpassen, zodat niet iedere keer een nieuwe map (bijv. vanwege een andere datum) geschreven wordt.

Trouwens, als je een cardreader gebruikt, wordt dat getoond als een soort van extern schijfje (met daarop al je foto's die zich op dat moment op de kaart bevinden) waardoor je heel eenvoudig alle onnodige mappen met 1 klikje kunt leegmaken en/of verwijderen. Dan hoef je dat niet in je camera te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan