foto's plaatsen vanaf digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan72

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
110
Als ik foto's vanaf mijn digitale camera wil plaatsen dan lukt dat niet.
Ik heb Windows XP waarbij de camera wordt herkend.
Ik heb diverse fotoprogramma's geinstalleerd.
Wie weet hier raad mee?

Groetjes,

Jan
 
Camera aansluiten (Windows geeft melding dat er wat aan is gesloten)

Vervolgens even bij Deze Computer naar je camera gaan en daar staan de foto's. Kwestie van knippen/kopieren en plakken.
 
Vraag verplaatst.
 
Als je onder 'Deze computer' de camera rechtsklikt, eigenschappen kiest en dit instelt:

attachment.php

( Automatisch afspelen > Afbeeldingen > Selecteer de actie die u wilt uitvoeren > Afbeeldingen naar een map kopiëren met Wizard Scanner en camera van Microsoft )

Dan zou het daarna elke keer vanzelf moeten gaan. :)


Vr.Gr. Egel
 

Bijlagen

  • wizard_scanner_en_camera.gif
    wizard_scanner_en_camera.gif
    14,8 KB · Weergaven: 46
Als je onder 'Deze computer' de camera rechtsklikt, eigenschappen kiest en dit instelt:

attachment.php

( Automatisch afspelen > Afbeeldingen > Selecteer de actie die u wilt uitvoeren > Afbeeldingen naar een map kopiëren met Wizard Scanner en camera van Microsoft )

Dan zou het daarna elke keer vanzelf moeten gaan. :)


Vr.Gr. Egel

Ik heb dit geprobeerd, maar helaas het lukt niet.

Groetjes,

Jan
 
Heb je geen drivers bij je camera? Misschien heeft windows wel drivers nodig om jouw camera te herkennen.
 
Wordt de camera uberhaupt wel herkent?

Zo ja, ga dan naar Deze Computer en open de camera.
Als het goed is zie je nu de foto bestanden staan, deze kun je kopieren en plakken in bijvoorbeeld "Mijn afbeeldingen".
 
Wat is het merk en type van je camera?

Ik neem even aan dat je de foto's wel ziet op de camera zelf. Sommige camera's slaan de foto's op in RAW formaat: http://en.wikipedia.org/wiki/RAW_image_format
RAW image file
File extension: .raf (Fuji) .crw .cr2 (Canon) .kdc .dcr (Kodak) .mrw (Minolta) .nef (Nikon) .orf (Olympus) .dng (Adobe) .ptx .pef (Pentax) .arw .srf (Sony) .x3f (Sigma) .erf (Epson)
Type of format: Image file formats
om die foto's als .tif of .jpg op je computer te krijgen heb je dan een programma nodig dat met de camera wordt meegeleverd.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan