• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto's uit excel halen om er een gewone losse foto van te hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elketjeuh001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
3
Hey,

Ik zit met een probleem:

Ik heb bij iemand thuis een kalender met foto's gemaakt op haar pc (met excel). Die kalender heb ik bij me thuis geopend (via usb-stick) en die kwam perfect op men scherm. Maar nu wou ik graag de foto's van in die kalender graag opslaan als gewone foto's op mijn pc. Dat lukt me dus niet :s Ik zou niet weten hoe ik dit kan doen...?
Kan iemand me hiermee helpen aub?

Groetjes,
Elke
 
Laatst bewerkt:
Beste Elketjeuh001 ;)

Klik met de rechtermuis op de foto en klik op kopiëren,
ga naar paint en doe daar CTRL V.
Als alles goed gaat dan zou de foto nu in paint moeten staan.
Ga dan naar bestand en doe opslaan als dan kom je normaal terecht in je afbeeldingen.
Sla dit op als jpeg.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Elketjeuh001 ;)

Klik met de rechtermuis op de foto en klik op kopiëren,
ga naar paint en doe daar CTRL V.
Als alles goed gaat dan zou de foto nu in paint moeten staan.
Ga dan naar bestand en doe opslaan als dan kom je normaal terecht in je afbeeldingen.
Sla dit op als jpeg.

Groetjes Danny. :thumb:

Hey,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb dat eens geprobeerd en dat lukt inderdaad maar de kwaliteit van de foto is echt heel erg achteruit gegaan dan. In paint is hij dan beetje geveegd. :confused:
Is er een mogelijkheid om de kwaliteit te behouden?

Groetjes,
Elke
 
Beste Elketjeuh001 ;)

Dit kan je dan aanpassen in photoshop of een ander fotobewerkings programma.

Probeer eens de foto die opgeslagen is in uw afbeeldingen te openen met de rechtermuis en openen met Microsoft Office Picture Manager.
Ga dan naar Afbeeldingen bewerken, hier kan je de foto bijsnijden maar ook de formaat wijzigen.
Probeer hier eens het een en ander uit.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Elketjeuh001 ;)

Dit kan je dan aanpassen in photoshop of een ander fotobewerkings programma.

Probeer eens de foto die opgeslagen is in uw afbeeldingen te openen met de rechtermuis en openen met Microsoft Office Picture Manager.
Ga dan naar Afbeeldingen bewerken, hier kan je de foto bijsnijden maar ook de formaat wijzigen.
Probeer hier eens het een en ander uit.

Groetjes Danny. :thumb:

Hey,

Mja ik heb dat programma hier zitten zoeken maar vind dat niet echt => microsoft office picture manager.
Ik heb wel met Nero photosnap viewer een "autofix" geprobeerd maar dat lukte niet om de foto goed te krijgen.
Ik vrees ervoor dat dit met een soortgelijk programma (photoshop,...) ook niet gaat lukken :s
Ik zal nog met een paar programmaatjes proberen en dan laat ik iets weten.
Al nijg bedankt voor de hulp

Groetjes,

Elke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan