Foto's uploaden met Ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoratioCaine

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo Allemaal,

Geen idee of ik deze vraag hier ook kan stellen maar ik probeer het.
Binnenkort ga ik op reis en neem ik mijn iPad 3 mee (iOS 6.0 + wi-fi).
Ik heb al een camera connection kit gekocht en samen met mijn Samsung Nx200 hoop ik alles mee te hebben om op reis niet te kijken op een foto meer of minder.
Mijn Samsung nx200 sluit prima aan op de Ipad.
Nu is mijn vraag. Ik wil op reis zoveel mogelijk foto's in hoge kwaliteit maken (ook RAW) en deze vervolgens op mijn Ipad zetten. Geeft dit kwaliteitsverlies of blijven de foto's van dezelfde kwaliteit? Vervolgens wil ik mijn foto's dan uploaden, zodat ik een back-up heb en de foto's door het thuisfront gelijk kunnen worden gedownload (zonder kwaliteitsverlies!!!). En ik dus weer plek kan vrijmaken op mijn SD-card die in mijn camera zit. Kan dit ook met filmpjes?

Ik zoek dus:
Een online dienst waarnaar de Ipad hoge kwaliteit foto's (snel/goed) kan uploaden.
Een app waarmee dit zeer makkelijk gedaan kan worden.
Wat kan Icloud hierin betekenen (ook qua kwaliteit).
Bewerken op de Ipad is niet nodig. Ik wil gewoon mijn foto's op mijn Ipad en online hebben zonder kwaliteitsverlies en zo een back-up hebben en weer ruimte op mijn memorycard, waarbij het thuisfront deze foto's gelijk kan bekijken en kan downloaden.

Ik hoop graag een reactie te ontvangen.

Mvg,
Caine

Wil je RAW bestanden uploaden !?
2 nadelen.....RAW is erg groot, eentje is nog wel te doen maar meerdere gaat je een hoop tijd kosten. Ik zou in JPEG + RAW schieten waarbij je de JPEG's upload. Ik gebruik eigenlijk alleen Flickr voor zulke zaken. Is ook een app voor.
Verder zijn RAW bestanden niet zonder meer te bekijken door de meeste personen en moeten in een RAW convertor geopend worden tenzij je RAW Codec's geïnstalleerd hebt. Het uploaden van RAW bestanden vind ik vrij zinloos eigenlijk.

Edit: Als je RAW bestanden op je iPad wil bekijken is dit wel een mooie app.....

http://www.ipadclub.nl/15567/photoraw-fotos-in-raw-formaat-bekijken-op-de-ipad/

Maar dat even terzijde ;-)

Laatst bewerkt:
Oke stel ik laat het RAW achterwege. En schiet alleen JPEG plaatjes op hoogste kwaliteit en zet deze naar mijn Ipad over en upload ze vanaf daar. Verliest het dan niet zijn kwaliteit?

Bedankt voor je reactie ;)

Nee hoor, kan je gewoon uploaden naar Flickr. Ik zie in JPEG nooit zichtbaar verlies eigenlijk.

Oke, ga ik dat doen. Is er nog een handige app om deze snel allemaal naar flickr te uploaden? Is er een limiet?

Ah ok, nou 300 mb per maand is natuurlijk niets. Maar ja, 2 dollar per maand voor unlimited is dan wel een goede optie denk ik. Als je geen kwaliteitsverlies hebt, en alles kan uploaden, lijkt me dit toch de beste keuze.

Thank you ;)

Ja hoor, blijken er heeel veel flickr apps te zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Welke Flickr App moet ik hebben om heel veel foto's tegelijk te uploaden??

Ja, die had ik dus ook gevonden.

Alleen staat er:

- New photo picker makes uploading multiple photos much easier - now supporting up to 10 uploads!

Ik ga straks rond de 100 foto's per keer uploaden, dus dan is deze app misschien niet handig?

Bedankt voor al je moeite hoor ;)

Dat zal je niet snel vinden. De beperking heeft met de totale grote van de te uploaden bestanden te maken.

Je zal het moeten splitsen maar daar heb je in de vakantie tijd genoeg voor ;-)

Even alle gekheid op een stokje, afhankelijk van je upload bandbreedte gaat het snel genoeg hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan