Fotos uploaden WordPress

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste Helpmij, ik kan geen fotos meer uploaden in WordPress/woocommerce.ik heb al ruimte gemaakt in media bibliotheek , heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen?

Met deze summiere info kunnen we weinig. Krijg je een melding? Wat staat er? Wat zie je als je een foto upload? etc. etc.

Geen melding het begin met uploaden en stop heel snel weer en blijft hangen in het uploaden proces. Eerder had ik dat probleem opgelost door de PHP versie te verhogen. Nu kan ik niet hoger met de PHP versie . Wat nu ?

De log eens bekijken?

Geen melding, het begint met uploaden en stopt heel snel weer en blijft hangen in het uploaden proces. Eerder had ik dat probleem opgelost door de PHP versie te verhogen. Nu kan ik niet hoger met de PHP versie . Wat nu ?
Als het uploaden stopt/blijft hangen dan vermoed ik een probleem met de verbinding of een limiet in de instellingen op de server. Op welke waarde staat upload_max_filesize ingesteld? Je vind deze waarde door naar de PHP instellingen te gaan en dan op Options klikken (Direct Admin). Indien de afbeeldingen een groter bestand zijn dan de max ingestelde waarde kan dat al een probleem zijn, afhankelijk van de manier waarmee jij de bestanden upload. Mogelijk speelt een instelling in Wordpress of Woocommerce ook een rol.

De log moet het antwoord geven.

Of zijn foto's zijn veel te groot! Ook dan gebeurt er niets. En ja, log bekijken, die kan je verder helpen.

Of zijn foto's zijn veel te groot! Ook dan gebeurt er niets.

@kalm Je kan grote jpg foto's kleiner maken en dan opslaan met een hogere compressie (in programma heet dit: lower quality). Op een website kan zo'n foto daarna er vaak beter uitzien afhankelijk van wat er op de foto staat.

Je wilt bijv een paginabrede header foto (gratis van pexel), deze was 4614x3076 px en 963 kB groot. In IrfanView verkleind tot 1920x1280 px en opgeslagen met hogere compressie (quality 80). De foto is nu 231 kB en ziet er goed uit. En de pagina laadt sneller.

1741443335720.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan