foto's van producten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Ik ben op zoek naar de ideale manier om van een heleboel producten iedere keer op dezelfde manier een foto te maken. Voor een website. Het betreft hier handgemaakte chocolade. Maar door lichtinval, avond, ochtend en nog duizend andere redenen lukt het niet een standaard kwaliteit te krijgen. Wie o wie heeft een goed idee?:D
groetjes Bascas:thumb:

In een ruimte met weinig (zon)licht, of een verduisterbare ruimte, een tafel maken waarop je de producten fotografeer met behulp van lampen. Zodat je altijd hetzelfde licht heb.

Zo zou ik het doen in ieder geval!

Grts Cotje

:thumb: bedankt voor je reactie, maar ik bedoel ook, welke achtergrond ivm met bewerken, welke afstand fotograveren, welk formaat, enz. misschien is er iets te maken, een soort mini studiootje waar je de producten inzet, maar hoe?
:p

Ik zou op een witte achtergrond fotograferen, dat fotoshopt makkelijker. En een zo hoog mogelijke resolutie. Als je dan klaar ben met bewerken dan kan je hgem altijd nog verkleinen (wel zo verstandig voor een website).

Als afstand zou ik gewoon wat uitproberen, denk zo dicht bij mogelijk, dat geeft de meeste "pixels" van het daadwerkelijke product

Je kan natuurlijk een box maken, die in de gewenste kleur maken(binnenkant). de camera op een statief op steeds dezelfde afstand en met Macro fotograveren.

crash zei:
Je kan natuurlijk een box maken, die in de gewenste kleur maken(binnenkant). de camera op een statief op steeds dezelfde afstand en met Macro fotograveren.

Wat bedoel je precies met "macro"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan