Foto's van SD kaart naar pc gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac1324

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Beste mensen,
Als ik de memorycard (sd card)van mijn camera in de pc stop, verschijnen normaal gesproken een aantal mappen, en na het aanklikken daarvan verschijnen de foto's in beeld die ik op de sd card heb staan.
Nu gebeurt er niets meer....sterker nog....als ik "Deze Computer" raadpleeg, is het zelfs niet meer beschikbaar....ik heb alleen nog de iconen van HD(C-schijf) en de stations D en E (de dvd/cd-brander/speler) in "deze computer" staan, Wat kan er fout gegaan zijn? En wat nog belangrijker is, hoe krijg ik het weer terug?

groetjes
Jacques

Beste mensen,
Als ik de memorycard (sd card)van mijn camera in de pc stop, verschijnen normaal gesproken een aantal mappen, en na het aanklikken daarvan verschijnen de foto's in beeld die ik op de sd card heb staan.
Nu gebeurt er niets meer....sterker nog....als ik "Deze Computer" raadpleeg, is het zelfs niet meer beschikbaar....ik heb alleen nog de iconen van HD(C-schijf) en de stations D en E (de dvd/cd-brander/speler) in "deze computer" staan, Wat kan er fout gegaan zijn? En wat nog belangrijker is, hoe krijg ik het weer terug?

groetjes
Jacques

nou jah kijk het kan zo veel redenen hebben ik denk dat ik het wel kan oplossen (maar niet via help mij) dus geef je msn of xfire even dan kunnen we even verder kijken (als jij je msn of xfire geheim wil houden voor anderen gebruikers mail je msn of xfire dan maar naar

E-mailadres verwijderd. Problemen dienen juist wel via het forum te worden opgelost, daar is het tenslotte een forum voor en hebben andere mensen er misschien ook nog wat aan.

Laatst bewerkt door een moderator:

Probleem niet opgelost. Je link leidt naar een informatiepagina over dat programma. Maar ik kan nergens een link vinden waar ik het daadwerkelijk kan downloaden.
En trouwens....als ik het goed lees, herstelt hij verloren bestanden, maar ik vraag me juist af hoe ik de drive terugkrijg.
Ik bedoel, bestanden, foto's e.d. heb ik op de SD card staan, maar ik mis de drive. ik kan de card in de pc stoppen (SD/MMC ingang). Maar dan gebeurt er niks. Het is net of ik een paar apparaten mis.
Ik weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Ik heb inmiddels de software van mijn camera Kodak Easy Share geinstalleerd, dus het overbrengen naar de pc zal me evengoed wel lukken, maar het duurt nu iets langer.

Staan er toevallig vraag/uitroep tekens in het apparaatbeheer?
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen om de driver van de cardreader opnieuw te installeren.

Staan er toevallig vraag/uitroep tekens in het apparaatbeheer?
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen om de driver van de cardreader opnieuw te installeren.

Dat hoopte ik eigenlijk al, dat dat het geval zou zijn. Vóórdat ik me hier aanmeldde heb ik dat al gecontroleerd. Geen vraag- of uitroeptekens bij apparaatbeheer aangetroffen. Ik heb zelfs systeemherstel toegepast tot de situatie van 1 september. Had geen invloed.

Mijn probleem is nog steed niet opgelost.
Ik kreeg van iemand elders op het internet nog een tip, dat als de cardreader onder de dvd-cdlade zit, dat er contactjes los kunnen raken door het open en dichtgaan van de cd lade. Even openmaken en aandrukken,
Ik durf de PC niet open te maken, ik heb er de ballen verstand van en ben dus veel te bang verkeerde dingen te raken.
Bovendien vraag ik me af of dat een oplossing kan zijn. Heeft iemand anders een dergelijke ervaring?

Mijn probleem is nog steed niet opgelost.
Ik kreeg van iemand elders op het internet nog een tip, dat als de cardreader onder de dvd-cdlade zit, dat er contactjes los kunnen raken door het open en dichtgaan van de cd lade. Even openmaken en aandrukken,
Ik durf de PC niet open te maken, ik heb er de ballen verstand van en ben dus veel te bang verkeerde dingen te raken.
Bovendien vraag ik me af of dat een oplossing kan zijn. Heeft iemand anders een dergelijke ervaring?

Ja, die ervaring heb ik ook gehad. Ik heb een shuttle systeem met een multicardreader. Zeker meer dan een jaar niet gebruikt na aanschaf. Geen melding in apparaatbeheer over aan/af-wezigheid van de cardreader. Geen vraagtekentjes. Uiteindelijk in de computer de aansluiting van de card reader losgenomen. Systeem gestart, geen probleem. Stekertje weer vastgezet 'Nieuw apparaat gedetecteerd' zoeken van programma's, alles ging goed en kon ik weer werken met de cardreader.
Systeem uit en de volgende dag weer aan. Reader weer verdwenen.

Oplossing: nieuwe cardreader geplaatst van 12,50 euro. Probleem deed zich niet meer voor. Bij Windows XP zit het besturingsprogramma standaard in het systeem, dus geen apart bestruringprogramma nodig. Je zult dus iemand moeten vinden die met het systeem om weet te gaan. Proberen kan ook geen kwaad, als je de spanning er maar van af haalt en horloges en ringen afdoet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan