Foto's van SD kaart niet zichtbaar op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcelinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Berichten
3
Hallo, een aantal foto's die op mijn SD kaart staan zijn niet zichtbaar op mijn PC. Hij geeft aan dat er geen voorbeeld beschikbaar is. Op het fototoestel zelf kan ik ze wel bekijken, maar via de kaartreader niet. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen of oplosssen?
 
ik heb geen oplossing hiervoor ,maar heb ook zoiets met een SD kaartje,dus ik houd deze topic in de gaten voor de oplossing:D
 
Hoi,

Dit heb ik ergens eerder gezien. Als ik me goed herriner was de oplossing hiervoor eigenlijk niet zo moeilijk...

Kun je de foto's nog naar je computer copieren via een cardreader. Zoja, doe dat..

Daarna de SD card formateren in de camera zelf...

Groetjes, Dj Viper
 
Hoi DJ Viper,

Dat kan, maar dat lost het niet op. Als ik de foto's via mijn cardreader kopieer naar mijn PC, dan blijft het probleem. Hij blijft dan ook melden dat er geen voorbeeld beschikbaar is. Dus dit is nog niet de oplossing.
 
Probeer eens je foto's via een USB kabeltje van camera naar je PC te kopieeren.

Ik weet niet welk fotoprogramma je gebruikt maar deze is gratis en erg handig http://picasa.google.nl/
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Will-Well, dit is de oplossing. Van de 400 foto's blijft er 1 nog een probleem geven, maar dat is acceptabel. Nogmaals bedankt.
 
OK. blijft alleen de vraag of jou cardreader niet goed is of dat je SD kaart erg gehecht is aan je camera.
Probeer de kaart eens in een andere PC of die daar dezelfde problemen geeft.
Zo ja dan kun je hem formateren (in jouw camera) en kijken of hij goed werkt in de cardreader.
En anders zou ik geen risico nemen dat je nog meer foto's kwijt raakt door een nw. kaart te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan