foto's van Sony Alpha 100 halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Ik wil een paar honderd foto's van mijn Sony Alpha 100 afhalen. USB kabeltje aangesloten .Via verkenner (Windows XP) naar de camera toegegaan, afbeeldingen geselecteerd en geprobeerd te kopieren naar een map op mn harddisk. Kopieren lukt wel, maar veel foto's blijken niet goed gekopieerd te zijn. Foto's zijn deels of volledig 'beschadigd' (vreemde kleuren/strepen/etc.)
Gezocht naar oplossing op internet. Kwam ik de 'wizard scanner en camera' tegen'. Op mn camera de transfer mode op PTP gezet en opnieuw op computer aangesloten. Camera werd inderdaad direct geidentificeerd, maar bij het openen van de camera krijg ik de wizard niet te zien. Ik kan alleen 'foto's importeren met windows'. Dat werkt voor geen meter.
Ook kan ik nu weer via de verkenner bij mijn camera komen. Inladen kost nu veel meer tijd dan voordat ik de camera had geinstalleerd en kopieren naar de harde schijf duurt ook lang en mislukt na een x aantal foto's. Krijg ik melding dat er iets mis is met de verbinding of zo.
Kortom, help! Het originele software cd'tje bij de camera kan ik niet meer vinden. Is er ander goed foto importprogramma aan te bevelen? Of kan ik die wizard alsnog activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan