foto's verplaatsen of verslepen binnen dezelfde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosch

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Ik heb in Windows 8 diverse mapjes aangemaakt die ik gebruik om foto's in te plaatsen.
Nu wil ik binnen zo'n mapje de volgorde van de foto's zelf veranderen door ze naar de gewenste plek te verslepen. Maar dat lijkt niet te kunnen in Windows 8.
Hiervoor gebruikte ik Vista en toen kon je één of zelfs meerdere foto's tegelijk verslepen of verplaatsen.Geen enkel probleem.
Hoe kan ik dit in Windows 8 ook doen ? Windows 8 sorteert kennelijk zelf automatisch altijd aflopend of oplopend.
Iemand tips ?
Alvast bedankt voor het meedenken !

Wellicht dat de klassieke Windows weergave een oplossing biedt.
Dat kan (gratis) met Windows Classic shell: http://www.classicshell.net/

So-wie-so een onmisbare tool voor Windows 8 om van die vreselijke interface af te komen :-)

klik in de map met rechts op een leeg stukje bureaublad
Klik op "Sorteren op"
Kies voor de optie "Meer"
In het menu dat verschijnt kun je van alles uit- en/of aanvinken

@ Cor
Je opmerking gaat alleen over het bureaublad en niet over mappen.
Bovendien kent Windows 8 bij mij niet de optie "meer".

In mijn Windows 8 kun je in de map op een leeg gedeelte (dus ergens tussen de foto's) rechtsklikken. Dat zal bij jou net zo goed moeten kunnen.
Vervolgens de beschreven stappen volgen. Dan komt de optie "Meer" ook in "beeld".

De optie "meer" wordt inderdaad zichtbaar binnen de aangegeven map.
Helaas kom ik daar ook niet verder mee. De bestanden worden altijd oplopend of aflopend gesorteerd volgens naam ,datum of ander ingesteld criteria.
Een foto (of ander bestand) binnen de map verplaatsen of verslepen naar een willekeurige positie blijkt nog steeds niet mogelijk...

Je hebt gelijk, het komt naar mijn idee doordat de optie "Naam" niet uit te vinken is. Raar verhaal.
Een oplossing weet ik niet. Misschien komt er nog iemand langs die de oplossing wel weet, maar ik begin te vrezen.

Met welk hulpmiddel/programma probeert u die foto's te verslepen en in andere volgorde te zetten? Ik neem aan dat dat de Windows Verkenner is, of is het een of ander speciaal foto-programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan