Foto's, video's, audio plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter IDWR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IDWR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Ik heb gezien dat dergelijke vragen al heel vaak gesteld zijn, maar er wordt steeds een stap te snel gedacht. Ik ben nog niet zo handig hierin, vandaar dat ik het toch nog eens vraag :-)

Ik wil foto's, video's en audio op mijn site zetten. Ik heb zoals mij door iemand hier is aangeraden WS-FTP gedownload. Vervolgens heb ik de betreffende bestanden overgezet naar mijn ftp server. (Resp. in de nieuw aangemaakte mapjes Foto, video en audio)

Hoe zorg ik nu, dat de bestanden uit die verschillende mapjes, op de juiste plaats op mijn site komen te staan?
Ik heb invoegen-webcomponent geprobeerd, hyperlink en allerlei andere dingen, maar ik kan dan steeds een website ingeven, maar de fotos staan niet op een website, amar op die ftp-server. Als ik de ftp-site opgeef, moet er uiteraard een inlogcode opgegeven worden, dus kunnen anderen alsnog het filmpje ofzo niet zien.

Ik hoop dat iemand mijn vraag begrijpt en een helder antwoord kan geven :-)

Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in html. Het principe is dat je in je pagina een hyperlink (verwijzing) maakt naar de bestanden die je op de server hebt staan. Het is toch de bedoeling dan anderen jouw pagina zien en dat men kan klikken op een hyperlink zodat de foto/video enz. zichtbaar word/ wordt afgespeeld? Maar waar maak je je pagina's mee? Heb je al iets geprobeerd waarnaar we kunnen kijken (url)?

Ja ik wil inderdaad dat er een verwijzing komt.
Ergens anders las ik dat een bestand wat op je pc staat, voor anderen niet te openen is. Hiervoor zou ik het eerst op de ftp-server moet zetten.
Dat heb ik gedaan, maar het gaat mij er dus om hoe ik een verwijzing kan maken naar die ftp site, zonder dat anderen daarvoor moeten inloggen om het bestand te kunnen openen.

En wat zou je precies willen zien? Dan kan ik dat wel online zetten...

Heb je nu al een website? wat is daar het adres van (url) Een website is de handigste manier om een ander de verwijzing te geven (hyperlink) naar een bestand dat op de server staat. Ik neem aan dat je webruimte hebt bij je provider en dat je daar de bestanden naartoe hebt ge-upload?

Laatst bewerkt:
FTP en HTML

Hoihoi,

Volgens mij is de basis van internet je niet helemaal duidelijk. Het internet heeft meerdere toegangen. Jij hebt toegang via FTP tot de server waar jouw web bestanden (HTML) fysiek staan. Gebruikers benaderen dezelfde gegevens, maar dan via jouw site. Als jij bijvoorbeeld op jouw FTP server bestand.../film/film1.mpeg hebt staan, komen de bezoekers van jouw website bij het filmpje via www.jouwwebsite.nl/film/film1.mpeg. Dat is dus de link die je in jouw html bestanden op kun nemen. Als je vanuit jouw HTML bestand de link naar film/film1.mpeg opneemt, moet het ook gaan werken. Succes !

hai,

Ja, sommige enthousiastelingen willen graag helpen en slaan dan een stapje over.
K zal proberen het eenvoudig uit te leggen.

Wanneer je een site maakt in frontpage, heb je verschillende mappen.
Een map foto's, audio en een aparte voor film kun je aanmaken en houdt het overzichtelijk.

Hier zet je je bestanden in.

Vervolgens maak je een hyperlink naar deze bestanden.

Dit alles upload je naar je server.

Dan zou iedereen die je site bezoek het moeten kunnen zien en horen.

Succes!

Faith

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan