Foto's weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
In de map "ontvangen bestanden" (maar ook in andere mappen waarin foto's staan) worden de foto's weergegeven als pictogrammen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze als kleine fotootjes worden weergegeven in de map ?

Dus pictogrammen -> miniatuurfoto

Het is wss iets heel simpels maar kan er deze morgend niet opkomen :p

groetjes

Als ik dus bij weergave "miniatuurweergave" aanduid...zie ik de foto's zelf niet. Ik moet er dan telkens op dubbelklikken om ze te bekijken..en das niet handig hé !

Dus ik wil een overzicht van men foto's in miniatuurweergave zodat ik meteen kan zien welke ik zoek...

Als ik bij weergave in de werkbalk kies voor miniatuurweergave ik zie gewoon alle foto's in die map, bij andere mappen heb ik dat weer anders staan.:confused:

Staat in je mapopties, weergave-instelling voor elke map opslaan misschien niet aangevinkt?

Heb je misschien in de verkenner Extra/mapopties weergave/miniatuurweergave niet in cache plaatsen aangevinkt?
't Is maar een wild ideetje.

Dat moet ergens, net zoals je zegt, een kleinigheidje zijn.
Zijn het wel de pictogrammen van Windows die je ziet?

Zou dit het zijn:
Maak gebruik van miniaturen. Doorzoek mappen in de miniatuurweergave. Miniaturen zijn beter te zien en u kunt de map voorzien van een afbeelding of clipart, zodat de map beter herkenbaar is. Een map die informatie bevat over een product, kan bijvoorbeeld worden voorzien van een afbeelding van het product (of van iets anders wat u herinnert aan de inhoud van de map). Als u de mappenlijst wilt bekijken in de miniatuurweergave, klikt u op de werkbalk in de map Mijn documenten op Beeld en selecteert u Miniatuurweergave. Als u een map wilt voorzien van een afbeelding, klikt u met de rechtermuisknop op de map en klikt u op Eigenschappen. Klik in het dialoogvenster Eigenschappen op het tabblad Aanpassen. Klik in het gedeelte Mapafbeeldingen op Afbeelding kiezen.

Gevonden op deze site van Microsoft.

Laatst bewerkt:
Elisa,

Ik weet niet of het probleem voldoende duidelijk is...

Ik heb dus een foto, deze staat in de map ontvangen bestanden maar wordt daar weergegeven als een soort pictogram met daaronder de naam van de foto.
Nu wil ik eigenlijk i.d.p.v. dit pictogram de foto zien in miniatuurweergave...dus dat ik kan zien in één oogopslag welke foto's ik allemaal heb in die map en als ik ze groter wil zien, ze kan aanklikken !

Vroeger was dit zo..nu is dat opeens gewijzigd...

Voor de duidelijkheid zoals ik het begreep.
Jij hebt het volgende.
attachment.php

En je wilt dit hebben
attachment.php

Als ik het goed begrepen heb staat er in dat rijtje van weergave nog wel miniatuurweergaven
maar het heeft niet meer die functie.
Weet je zeker dat je niet uit de voeten komt met die link van Microsoft?

.

Bijlagen

• miniatuur.jpg
    miniatuur.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 861
  • miniatuur 2.jpg
    miniatuur 2.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 744
Laatst bewerkt:
Jij begrijpt me volledig :p

Dus ik krijg wel "in miniatuurweergave" dat grijze kadertje (waarbij jouw de foto instaat) maar i.p.v. een foto staat die zonsondergang er mooi te wezen...

Laatst bewerkt:
'Als je rechtsklikt op een map met foto's, voor eigenschappen kiest, wat zie je dan staan bij aanpassen'....zei Elisa heel hoopvol :D

Volgens mij staat daar niets wat mijn probleem kan verhelpen hoor Elisa...
Dat (tabblad aanpassen) gaat over de weergave van het mappictogram :confused:

Nee, bovenin
attachment.php
staat wat de inhoud van de map is.
Als jij er documenten hebt staan i.p.v. foto's kan het wel eens vreemd gaand doen

Bijlagen

• miniatuur 3.jpg
    miniatuur 3.jpg
    17,2 KB · Weergaven: 757
Hm, heel vreemd.
Probeer het volgende eens.
Ga je register in: start/uitvoeren/ typ regedit.
Klik linksboven op bestand en kies voor exporteren. Je moet nu een plaats aanwijzen voor deze registerkopie. Doe het op een makkelijk te vinden plek. Sluit regedit.

Volg bijgaande instructies op van Breekpunt.

Is dat de correcte link die je hebt gegeven Elisa ?

Ik zocht XP en heb niet verder gekeken. 't Is de verkeerde.
Hoe dan ook....ergens moet de oplossing toch op deze pagina staan.

vraagje ?

zit je dan gewoon in die map ?
of bedoel je bij het verzenden met msn dat je de fotos niet ziet ?

anders kun je de map apart openen naast het gespreksvenster en dan de fotos gewoon slepen naar waar je de tekst normaal typt

dat werkt ook! als je dit misschien bedoelde?:rolleyes:

Hierboven staat het met printscreens afgebeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan