Foto's worden terug geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo allemaal,

Probleempje.
Ik heb 3 weken terug een studio shoot gehad (mijn hobby) en daarbij 190 foto's geschoten.
Deze staan in een map en heb ik een andere naam gegeven in Windows. Dus allemaal geselecteerd en i.p.v. Canon ****** gewijzigd naar Jolanda 1 enz. enz.......

Dat ging goed. Maar telkens komen de foto's met de naam Canon ***** weer terug naast de foto's die ik Jolanda heb genoemd !? Ze komen dus dubbel in de map te staan en dat wil ik niet.
Als ik ze weer delete staan ze er de volgende keer vrolijk weer !?

Wat gaat er fout of wat doe/deed ik fout !?

Bedankt vast,
T

Hallo terrarrabo. Kun je dit proberen.

Je kunt het ook eens met een foto proberen. Ga op die foto staan toets f2. Verander dan de naam gaat dat.

Anders dit, maak eerst een kopie van je originelen, dan heb je die altijd nog achter de hand.

Wanneer je foto’s importeert van je digitale camera dan hebben die dikwijls niets zeggende namen. Als het maar om een paar foto’s gaat, dan is het geen enkel probleem om die namen te editeren en aan te passen. Een andere manier. Je kan namelijk een hele resem foto’s in één keer automatisch laten hernoemen. Dit geldt trouwens niet alleen voor foto’s maar ook voor andere bestandstypes.

Open de map My Pictures of een andere map waarin de bestanden zich bevinden.
Selecteer de bestanden die je wil hernoemen. Staan deze niet allemaal onder elkaar dan kan je door het indrukken van de CTRL-toets de verschillende bestanden aanklikken.
In het File menu kies je hernoemen of rename. Geef een nieuwe naam op en druk op ENTER. Of heb je dat al zo gedaan. ;) Succes.
Hier nog wat tips.

Yep, zo heb ik dat gedaan !! Probleem is dat hij ze gewoon terug plaatst !!

Oh dat is jammer. Gebruik je het programma lightroom soms, de meegeleverde software.??

Ik zat nog even hieraan te denken. In welk formaat zijn ze opgeslagen zijn het JPEG bestanden of RAW bestanden.

Ik vroeg me af of je niet misschien ipv. een lijst een weergave hebt met details.
En dat dat 'teruggekomen' Canon ***** de EXIF informatie van de digitale foto's is?????

Tijs.

Ik werk met DPP en het gebeurt telkens als ik in DPP bezig ben geweest heb ik het vermoeden. Het zijn RAW bestanden by the way !!

Worden die bestanden dan automatisch gesynchroniseerd (= van je camera afgehaald), zodat ze daarom opnieuw in het Verkenner venster verschijnen onder hun Canon **** naam?

Tijs.

Probeer mee te denken. Kun je in het DPP programma zelf niet hernoemen. Is er wellicht een Update.

Ik ga eens in DPP bij de instellingen kijken want dat is denk ik wel de schuldige !! @dnties, ik heb ze er eenmaal afgehaald en in de map gezet en toen mijn kaart er weer uitgehaald.

Ik ga gelijk eens kijken, dank je wel !!

Enne.....LOL ;-)

Stomme stomme stomme en vooral blonde Terrarabo..... :confused:

Ik ben eruit, Syncback was het probleem !! Deze synchroniseert mijn mappen van bijvoorbeeld C/Pictures naar mijn externe HDD K/Pictures en het profiel stond zo ingesteld dat als er op het doel bestanden stonden die niet in de bron zaten hij ze terug ging plaatsen !!

Nu heb ik het profiel aangepast dat hij puur van C naar K moet synchroniseren en C toonaangevend en niet bestanden van K op C moet zetten......

Excuses voor het ongemak !! Had ik zelf eerder moeten bedenken !!

Altijd LOL Manamana ;-)

Nou ja blond is niet per definitie dom. Ik ken erbij die heel slim zijn, maar dat terzijde. Mooi dat je het opgelost hebt. :thumb::D

Dan heeft die grijze massa nog goed gewerkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan