foto's zoeken op schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe01

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Hallo Ik wil mijn foto's archiveren maar als ik (XP) de zoekfunctie van afbeeldingen inschakel krijg ik wel 45000 resultaten ...beetje lastig filteren .
Is er een manier op alleen op Jpg of jpeg te zoeken ?

ga naar de zoekfunctie en typ daar in: *.jpg ... Dan vind je alle jpg files op je pc, let wel, ook covers van cd's en dvd's ..

Denk dat Windows dan op erg veel plekken gaat zoeken zonder ook maar 1 foto te vinden.
Als je op die manier zoekt op een pc met een 1tb schijf kun je nog de hele dag door de jpg bestanden gaan zoeken :)

Foto's staan standaard in je picture / afbeeldigen map, als je software gebruikt hebt m.b.t. foto's dan staan ze waarschijnlijk in de map van dit programma, MS Windows gaat echt geen foto's plaatsen willekeurig op je systeem dus lijkt het me zinloos overal te laten zoeken. Lijkt me dus handiger gericht en handmatig te zoeken en je een beetje bekend te maken met Windows, bestanden en de mappen structuur ervan m.b.t. gebruiker bestanden en het verschil tussen gebruikerbestanden en windows / programma bestanden. Geen Kritiek maar een tip!

Tevens is het ook niet mogelijk foto's uit jpg bestanden te filteren tenzij er (bijvoorbeeld) 'foto' (als foto0003, foto03040 etc) in de bestandsnaam staat.

Wat wel zou kunnen is dat als een foto een standaard afmeting heeft je zoekt op de dimensies van de foto's dan krijg je ze allemaal zag ik :)

Laatst bewerkt:
als je de foto's niet hernoemd hebt, zou je bijvoorbeeld ook kunnen gaan zoeken op 'dsc*.jpg, of de naam van de foto's die je camera neemt .. (pict*.jpg of iets in die trant)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan