foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmel789

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Beste mensen,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ik vraag het maar.

Ik zie altijd mensen met websites maken. maar nu is mijn vraag waar vinden deze mensen die perfecte foto's
Misschien een rare vraag maar toch es proberen.

Mvg,

Tim

Wat bedoel je met foto's? gewoon natuurfoto's op hoge resolutie ofzo?

iets specifieker alsjeblieft ;)

es kijken hoe ik het kan uitleggen.

Als je een Bussiness website ziet staan er altijd perfecte bewerkte foto's op. Meestal in header enzo.

Ik maak zelf websites en ben dan opzoek naar dit soort foto's. (bijvoorbeeld Van sushi ofzo die ik kan gebruiken als website voor een japans restaurant)

Deze worden vaak gewoon zelf op maat gemaakt dmv fotoshop e.d.
dit leer je onder anderen in opleidingen als: informatica en multimedia e.d. en verder
heb je ook altijd nog hobbiïsten die dit doen. dus je kan zelf gaan prutsen met fotoshop oid of zoek op internet
naar iemand die het voor je doet.

Vaak gaat dit wel tegen betaling, er zijn bedrijven die hierop gebouwd zijn zegmaar.
maar sommigen doen het gratis als hobby voor je. je moet zelf maar even zoeken.
in ieder geval worden die headers e.d. grotendeels zelf geproduceerd door of voor het bedrijf, en worden ze
niet ergens van een groot arsenaal afbeeldingen gehaald ofzo.

[...] en worden ze
niet ergens van een groot arsenaal afbeeldingen gehaald ofzo.
Vaak wel hoor, er zijn veel sites waar enorme hoeveelheden afbeeldingen te halen zijn voor allerlei gelegenheden, over het algemeen moet je daar wel voor betalen maar het kan goedkoper zijn dan iedere keer een fotograaf in te moeten huren.
Een voorbeeld van zo'n site is shutterstock.com
(en ja, ze hebben foto's van sushi)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt hier ga ik es rond neuzen.

Ik heb ook een site waar ze gratis zijn maar de foto's zijn niet zo perfect

Er zijn ook prima stockfoto's te koop op internet. Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Hier is een lijst met foto websites: foto's voor website (helemaal onderaan staan goedkope stockfoto websites).

Succes!

Hiermeeb bedoel ik meer dat er niet complete headers e.d. vanaf worden gehaald. plaatjes en foto's kun je uiteraard wel vinden :)

Laatst bewerkt:
Perfecte foto's

Hallo Tim,

Je kunt op meerdere sites foto's vinden.De voornaamste zijn:
de afbeeldingen op Google en http://www.flickr.com/ Flickr is een site waar vooral veel professionele fotografen hun foto's op publiceren. Deze site is dus zeker aan te bevelen. Je moet er wel eerst op registreren, maar dat is een koud kunstje...

Ook kun je heel goed je eigen foto's inscannen / importeren en bewerken in diverse fotoprogramma's, zoals vooral in Adobe Photoshop.

Grtz,

Joost

Beste mensen,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ik vraag het maar.

Ik zie altijd mensen met websites maken. maar nu is mijn vraag waar vinden deze mensen die perfecte foto's
Misschien een rare vraag maar toch es proberen.

Mvg,

Tim

Laatst bewerkt:
Hoi Tim,
Waar je bij gebruik van "gevonden foto's" op internet wel goed op moet letten, is hoe het copyright geregeld is. In principe mag je niet zomaar foto's van anderen gebruiken - behalve als die daar toestemming voor gegeven hebben.
Zo´n toestemming wordt er soms op een site bij gezet (de zogenaamde "rechtenvrije foto's"); soms ook met de voorwaarde van vermelding van de maker (en eventueel de site van de maker).
Lees de kleine lettertjes! ;)

Anders moet je de toestemming van de maker (als die te vinden is) gaan vragen, en dan zal de maker de toestemming misschien wel willen geven, tegen een zacht prijsje of een hele hoge prijs.
Want fotografen verdienen hun brood ... met foto's verkopen! :)

Maar zelf foto's maken en bewerken voor je website: daarin kan niemand je tegenhouden!

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

bedankt voor je reactie,

Mijn probleem is dat ik zelf nooit foto's heb gemaakt drrm ben ik opzoek naar foto's op internet die ik dan mag gebruiken,

Toch bedankt voor je reactie,

Mvg,

Tim Eijgelshoven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan