foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag.

Ik heb op mijn website een banner van 120 px hoog en 870 px breed

Nu wil ik daar een mooie foto in hebben er staan er nu 5 in.

Mijn vraag is hoe en waarmee kan ik nu het best een foto bewerken zo dat hij dat formaat krijg, ik kan een foto wel een andere afmeting meegeven maar dan wordt hij uit zijn voegen geruikt.

of is dat met deze afmeting moeilijk te doen 120x870

Ik zeg het eerlijk ben op foto gebied een leek.

Gewoon een file in Paint maken van 120 px hoog en 870 breed.
Dan kan je er een foto inplakken door hem er naartoe te kopiëren.
Je kan de afmeting dan veranderen maar wat jij ook zegt, hij raakt uit zijn verband.
Dit zal echter altijd gebeuren bij een foto van 120X870.

Wat ik denk is dat je een paar foto's van 120 px hoog kan nemen en met die foto's gezamenlijk een breedte van 870 px kan maken.
Dus 5 foto's van 120X870/5: 120X174 dus.

Ja dat is precies wat ik nu heb,5 foto's naast elkaar maar ik wil een mooie foto over het hele eind
of mischien 4 laat ik de foto links staan is het weer wat smaller

kortebaandatabase.nl

Je zult dan een foto moeten maken of zoeken die er mooi uit ziet in dat formaat, dus eentje waarbij alle relevante dingen in een lange horizontale balk staan.

Als je er een hebt, kun je gewoon de foto openen in een foto-bewerk programma, een balk selecteren in de afmetingen van je plaatje (dus 120x870) en dan een stuk van de foto eruit knippen en opnieuw opslaan.

De foto zal wel minstens zo groot moeten zijn als je balk en de meeste foto's worden niet geknipt voor dat formaat en zullen dus niet voldoen.

ja ja

Dacht al dat het niet zo simpel was, ik ga even wat proberen anders moet ik er maar 2 foto's van maken dat gaat mischien alweer iets gemakkelijker.

Je moet er gewoon rekening mee houden dat je hoe dan ook niet de foto wilt stretchen, dus je moet echt iets hebben dat dat formaat heeft of er in dat formaat goed uit ziet.

Of gewoon een beetje proberen, misschien krijg je er wel iets heel leuks uit. Zo'n foto van een racebaan bijvoorbeeld, kan heel leuk zijn als je er een rechte balk uitknipt met in het midden de kar en aan de zijkanten het publiek.

ok in ieder geval bedankt.

ga eens rustig een beetje vogels , maar zoals ik al schreef foto's is niet mijn sterkste kant ,maar wie weet wordt het nog eens wat.

oefening baard kunst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan