Fotoverhaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian16

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
hallo
Ik heb me 2 weken geleden aangemeld voor het grafisch lyceum in rotterdam voor een opleiding tot fotograaf nu is er een intake test
een verhaaltje vertellen doormiddel van 6 foto's
heeft iemand een waarover ik het kan doen?

ik heb namelijk zoiets van een werkdag in een haven (schip leeg maken doormiddel van kraan etc)

Hoi Brian,

Leuk dat je fotograaf wilt worden :thumb:
Met zo`n opdracht als deze kan je echt alle kanten op en tevens laat je ook meteen zien waar jou interesse ligt.
Hoe makkelijk deze opdracht ook lijkt, dat is het niet.
Met zo`n opdracht als deze gaat het er niet om, of je foto`s perfect zijn ( dat leer je naderhand wel op school ) maar meer om hoe jij naar de dingen kijkt.
Het is dus een test.
Je 6 foto`s moeten een verhaal vertellen, op een manier dat de kijker precies weet waar het over gaat zonder uitleg.

Inderdaad een haven-(lossing) is een heel goed onderwerp.
Maar ook zaken zoals bv sport ( arriveerd/ verkleed zich / speelt spel / emotie / ect )
Leuk als je toevallig in rotterdam woont ( abseilen vanaf de euromast ):cool:
(aankomst/pak aan/ bovenop /abseilen/ angst/ weer veilig )

In principe maakt het niet uit waarover je je fotoverhaal maakt.....alles is eigenlijk al een verhaal. Maar zorg dat je :
- Creatief bent. ( ga desnoods languit op de grond liggen )
- zorg voor een boeiende foto ( een foto die je nog een keer wilt zien en die de kijker naderhand nog steeds onthouden heeft )
- keur een foto niet af, omdat deze niet perfect is, zoals eerder gezegt....de techniek leren ze je later wel en verwachten ze ook nog niet te zien. ( is het wel zo.....ja pluspunten natuurlijk;) )

Heel veel suc6 en hopelijk wordt je aangenomen :thumb:

Hoi Brian,

Leuk dat je fotograaf wilt worden :thumb:
Met zo`n opdracht als deze kan je echt alle kanten op en tevens laat je ook meteen zien waar jou interesse ligt.
Hoe makkelijk deze opdracht ook lijkt, dat is het niet.
Met zo`n opdracht als deze gaat het er niet om, of je foto`s perfect zijn ( dat leer je naderhand wel op school ) maar meer om hoe jij naar de dingen kijkt.
Het is dus een test.
Je 6 foto`s moeten een verhaal vertellen, op een manier dat de kijker precies weet waar het over gaat zonder uitleg.

Inderdaad een haven-(lossing) is een heel goed onderwerp.
Maar ook zaken zoals bv sport ( arriveerd/ verkleed zich / speelt spel / emotie / ect )
Leuk als je toevallig in rotterdam woont ( abseilen vanaf de euromast ):cool:
(aankomst/pak aan/ bovenop /abseilen/ angst/ weer veilig )

In principe maakt het niet uit waarover je je fotoverhaal maakt.....alles is eigenlijk al een verhaal. Maar zorg dat je :
- Creatief bent. ( ga desnoods languit op de grond liggen )
- zorg voor een boeiende foto ( een foto die je nog een keer wilt zien en die de kijker naderhand nog steeds onthouden heeft )
- keur een foto niet af, omdat deze niet perfect is, zoals eerder gezegt....de techniek leren ze je later wel en verwachten ze ook nog niet te zien. ( is het wel zo.....ja pluspunten natuurlijk;) )

Heel veel suc6 en hopelijk wordt je aangenomen :thumb:

haha toevallig woon ik rondom rotterdam ja.
dat sporten kan ook wel ja. Is mischien wel iets handigs als ik het in scene zet bij gym op school. dan kan ik de emoties ook goed doen.

bedankt voor je tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan