Fotowebsite: feedback gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Ook ik zou graag feedback willen hebben op de site die ik gemaakt heb. De URL is http://home.hccnet.nl/k.stap

Het doel van de site is om de foto's die ik gemaakt heb te tonen.

Tips, aanmerkingen, opmerkingen ed ontvang ik graag!

Best mooie site, is fotografie ook jouw beroep?
Misschien nog even dit, bij de apparatuur, vermelden welk toestel je nog altijd gebruikt. :)
Maarja, is niet noodzakelijk, ik wil weer de puntjes op de i zetten zeker :D

Werkt lekker soepel, alleen ziet het er wat kaal uit. Ook zou ik de link om naar jouw te emailen anders maken.
HEt ziet er verder wel strak uit. :thumb:

Geplaatst door sluys
Best mooie site, is fotografie ook jouw beroep?
Misschien nog even dit, bij de apparatuur, vermelden welk toestel je nog altijd gebruikt. :)
Maarja, is niet noodzakelijk, ik wil weer de puntjes op de i zetten zeker :D
Hartelijk dank voor je antwoord!
Fotografie is niet mijn beroep. Ik ben maar een eenvoudige amateur. Wel is het goed omdat ook nog op de site te vermelden.
En verder zal ik inderdaad ook vermelden met welke apparatuur ik de foto's heb gemaakt.

Hartelijk dank voor je reactie.

Geplaatst door toetje33
Werkt lekker soepel, alleen ziet het er wat kaal uit. Ook zou ik de link om naar jouw te emailen anders maken.
HEt ziet er verder wel strak uit. :thumb:
Hartelijk dank voor je antwoord!
Wat bedoel je met "kaal"? Kun je mij dat uitleggen?
En wat bedoel je met de link om te emailen anders maken? Kun je mij daar misschien een voorbeeld van geven?

over kaal: Ik zou misschien een foto van jezelf als achtergrond proberen te maken.

Over email: Zoek een mooi icoontje en zet dat onder je menu.
P.S. De foto's waren erg mooi, in mezelf dacht ik: die heeft ie nooit zelf gemaak! :D

Geplaatst door toetje33
over kaal: Ik zou misschien een foto van jezelf als achtergrond proberen te maken.

Over email: Zoek een mooi icoontje en zet dat onder je menu.
P.S. De foto's waren erg mooi, in mezelf dacht ik: die heeft ie nooit zelf gemaak! :D
Over kaal: ik ben bang dat het er dan niet mooier op wordt. Ik ben moeders mooiste niet ;) Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. De opening/welkom is wat somber. Daar kan ik inkomen.

Over email: duidelijk!

Over de foto's: Hartelijk dank voor het grote compliment! Ik zit te stralen achter mijn computer! Dank, dank!

Geplaatst door patsneok

Over de foto's: Hartelijk dank voor het grote compliment! Ik zit te stralen achter mijn computer! Dank, dank!
Tja dat mag echt gezegt worden echt hele mooie foto's ik voeg de site bij mijn favorieten toe :)

ik vind de preview ERG klein.... ik kan nauwelijks zien waarop ik ga klikken.... en de meeste mensen zijn te lui op het te gaan proberen als ze het niet kunnen zien.... :rolleyes:

Dat 'kaal' ben ik het wel mee eens.... alles staat erg ver uit elkaar, dat levert dus grote grijze stukken op (17" monitor hier btw)... een *rustig* patroon in de achtergrond zou dat al een heel eind oplossen :thumb:

Geplaatst door Xcalibur
ik vind de preview ERG klein.... ik kan nauwelijks zien waarop ik ga klikken.... en de meeste mensen zijn te lui op het te gaan proberen als ze het niet kunnen zien.... :rolleyes:

Dat 'kaal' ben ik het wel mee eens.... alles staat erg ver uit elkaar, dat levert dus grote grijze stukken op (17" monitor hier btw)... een *rustig* patroon in de achtergrond zou dat al een heel eind oplossen :thumb:
Hartelijk dank voor je reactie!
Mag ik je vragen op welke resolutie je werkt?
En wat zou dan een mooi formaat van de thumbnails/previews zijn?

Vlotte Site.
Fraai macro opnamen van de bloemen.
Zet er bij: "voor een groter beeld druk op F11"
Dan hoeft er bij het zien van de foto niet gescrold te worden.

Maar.....
ik mis foto's bij het onderdeel: Opdrachten.

:cool:

Geplaatst door peter vazed
Vlotte Site.
Fraai macro opnamen van de bloemen.
Zet er bij: "voor een groter beeld druk op F11"
Dan hoeft er bij het zien van de foto niet gescrold te worden.

Maar.....
ik mis foto's bij het onderdeel: Opdrachten.

:cool:
Werkt dat F11 bij alle browsers? Dan zou ik het zeker toevoegen!

Je menuutje links onderin is met de browser Opera niet zichtbaar. (daarmee is F11 trouwens ook maximaliseren ;))

Dus schakel ik voor de verandering weer eens over op IE.

Ciba--cosmetics heeft mij gevraagd om voor de displayfoto's te maken van hun product Lookx.
nog een keertje overlezen :)

De thumbnails zijn idd aan de kleine kant. Ik werk op 1280x960 en ze zijn op mijn scherm 1 bij 1,5 cm. Errug klein. Maak ze eens wat groter en kijk met een andere pc (liefst 1 met telefoonverbinding) of de laadtijden acceptabel blijven. Of zoek op internet naar vergelijkbare sites en kijk naar het formaat dat zij hanteren.

Ik ben het met toetje eens dat de site kaal is. Maar hij heeft (behalve misschien wat meer foto's) niets nodig. Toetje, wat had jij in gedachten om de site te verbeteren?

Verder heb ik nog 1 tip: doe iets aan het taalgebruik. Het is een bijna onderdanig toontje. Kijk eens naar je foto's: je bent goed in wat je doet. Straal dat uit naar je bezoekers.

ehm, die vis, heeft die het overleefd? ( http://home.hccnet.nl/k.stap/0571.html)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman
liefst 1 met telefoonverbinding

Je zegt het maar als je mijn laadtijden wilt weten als iemand ff een site kan geven waar je een stopwatch kan downloaden zet ik ze hier neer.

De site is vrij kaal en het menu is niet te zien in Opera ga and fix that en ik zie het nut er niet van in om de datum weer te geven in de rechter bovenhoek. De foto's zien er goed uit en laden snel genoeg hier (modem verbinding) het is wel ff wachten maar jah dat heb je bij andere site's ook. Verder zou ik de achtergrond 1 tintje lichter grijs maken staat iets beter. En de site wat intressanter maken een plaatje als achtergrond (veel wit en lichte kleuren geen donkere kleuren!) of een aantrekkelijker menu (met icoontjes en wat intressante randen).

edit/// ff de tag afgemaakt

Geplaatst door Dolfhin

het menu is niet te zien in Opera ga and fix that
zekers...
en ik zie het nut er niet van in om de datum weer te geven in de rechter bovenhoek.
me neither

En de site wat intressanter maken een plaatje als achtergrond (veel wit en lichte kleuren geen donkere kleuren!) of een aantrekkelijker menu (met icoontjes en wat intressante randen).
stel eens iets voor. Het is lastig om een plaatje op de achtergrond te zetten en het geheel toch overzichtelijk te houden.

Geplaatst door meelman

stel eens iets voor. Het is lastig om een plaatje op de achtergrond te zetten en het geheel toch overzichtelijk te houden.

Moelijk uit te leggen en ik vind zo snel ook geen goed voorbeeld. Een plaatje dat duidelijk met het onderwerp te maken heeft (een fototoestel???) in de linkeronderhoek/rechteronderhoek plaatsen. Zorg dat dat plaatje nie zo scherp is (blur het een beetje dat leid de aandacht ervan af) en dat het plaatje hele zachte kleuren heeft (lage/hoge contrast?? wat ***** met de kleuren in photoshop?). Laat de rest van de achtergrond wit of transperant dan blijft de tekst goed leesbaar en door dat het plaatje op de achtergrond niet scherp is lijd het de aandacht van de tekst niet af.
Het plaatje moet niet een beetje zachte kleuren hebben maar je mag er je/u(?) flink op uitleven. Als je te veel doet lijkt het net zo'n waterschilderij ofzo en dan krijg je dus wel weer de aandacht van de bezoekers op het plaatje
Deed photoshop het hier maar dan had ik zo een plaatje van inet gehaald en laten zien wat ik bedoelde :( :(.

Geplaatst door meelman
Je menuutje links onderin is met de browser Opera niet zichtbaar. (daarmee is F11 trouwens ook maximaliseren ;))

Dus schakel ik voor de verandering weer eens over op IE.

nog een keertje overlezen :)

De thumbnails zijn idd aan de kleine kant. Ik werk op 1280x960 en ze zijn op mijn scherm 1 bij 1,5 cm. Errug klein. Maak ze eens wat groter en kijk met een andere pc (liefst 1 met telefoonverbinding) of de laadtijden acceptabel blijven. Of zoek op internet naar vergelijkbare sites en kijk naar het formaat dat zij hanteren.

Ik ben het met toetje eens dat de site kaal is. Maar hij heeft (behalve misschien wat meer foto's) niets nodig. Toetje, wat had jij in gedachten om de site te verbeteren?

Verder heb ik nog 1 tip: doe iets aan het taalgebruik. Het is een bijna onderdanig toontje. Kijk eens naar je foto's: je bent goed in wat je doet. Straal dat uit naar je bezoekers.

ehm, die vis, heeft die het overleefd? ( http://home.hccnet.nl/k.stap/0571.html)
Dank voor je reactie! :thumb:
Ik zal mijn taalgebruik op de site nog eens doornemen. En inderdaad de beschrijving van de opdracht bij Ciba is niet mooi vloeiend taalgebruik. Ook naar het "onderdanige toontje" zal ik nog eens goed speuren.

Geplaatst door patsneok
Ook naar het "onderdanige toontje" zal ik nog eens goed speuren.
Het is moeilijk uit te drukken. Maar wat je schrijft klinkt allemaal nogal voorzichtig.

Ik zou zelf niets meer aan de layout van de site doen. Als je een vierkant plaatje in de hoek zet krijgt de site in mijn ogen altijd een beetje een amateuristisch uiterlijk: het ziet er dan eenvoudig en hoekig uit. Een plaatje op de achtergrond maakt het rommelig. Ik zou het houden zoals het nu is...

Voor de bezorgde dierenliefhebbers...

De vis heeft het overleefd! :)
Die kat gebruikt de vissekom wel vaker als drinkbak..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan