fout 1517

Status
Niet open voor verdere reacties.

amiek58

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
hoi, elke keer als ik mn comp afsluit krijg ik de foutmelding dat hij Userenv niet kan afsluiten. in het logboek staat dat dat komt omdat een service of toepassing tijdens het afsluiten gebruik maakte van het register enz enz. dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als gebruikersaccount actief zijn en ik moet gaan proberen om ze zo te configureren dat ze als Local service of netwerkserviceaccount gestart worden. Mijn vraag is hoe ik er achter kan komen om welke service het gaat, zodat ik dat evt zou kunnen veranderen. mn logboek gaat terug tot 21-1 en hij doet het dus altijd bij het afsluiten.
groetjes, amiek
ps , na de foutmelding sluit hij trouwens meestal gewoon af, soms blijft hij hangen bij het laatste scherm(bezig met afsluiten), maar dat is eigenlijk alleen als ik de stekker te vroeg uit het stopcontact haal( heb een laptop) en hij verder moet op accu, dat lukt dan kennelijk niet.

Laatst bewerkt:
Je zou dit kunnen doen.

Mar heb je al goed gescant op Vires-Spyware -Adware?

hoi, nee, het kan eigenlijk geen spyware oid zijn, heb spybots&d, microsoft as, adaware en norton, heb verder ook geen last van popups, veranderende startpagina"s of trage pc, (zit ook op Nucia, dus ben daar wel alert op). en de link die jij geeft had ik zelf ookal gelezen via google, maar daar gaat het om de missende userenv bij het opstarten, bij mij kan ie hem niet afsluiten tijdens het afsluiten (haha) omdat die service verkeerd staat, maar ik weet dus niet hoe ik erachter kom om welke service het gaat. ergens anders las ik dat het om Zonealarm zou kunnen gaan, maar bij mij was het al zo voor ik zonealarm erop had, dus dat kan dan niet. zou evt een service van norton of symantec kunnen zijn, maar is er niet ergens een tooltje wat aangeeft om welke service het precies gaat?
groetjes, amiek

Dat maak niet uit het kan beschadigt zijn en door het te vervangen,weet je zeker dat het dat is of niet is

Door de file er overheen tezetten weet je zeker dat die goed is, dat bedoel ik

welke file bedoel je, want ik weet dus niet welke service deze fout veroorzaakt, volgens die pagina kunnen het een heleboel services zijn.

nee, want bij mij is het precies andersom, ik heb het file wel, bij opstarten geen probleem, alleen hij kan het niet afsluiten. Dit staat er in het logboek bij toepassing:
Windows heeft het register van gebruiker ******\******** opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

Ja je wil denk niet geholpen worden, of ik snap het niet.

Heb je het gedaan?

Nee dus , kan je ook niet oordelen of het helpt

als ik op je link klik, staat daar het probleem van iemand die problemen heeft tijdens het opstarten, hij kan limewire niet installeren, want de usernv kan niet gevonden worden, toch?? nou die usernv dll heb ik prima, die hoef ik dan toch niet te downloaden? bij mij kan windows hem niet afsluiten.
en ik wil graag geholpen worden. ik las zelf ergens anders over iemand met hetzelde probleem, maar ik kan zo gauw niet terugvinden waar het stond.

Laatst bewerkt:
ja, dat is dus wat ik bedoel, en ik weet dat 1 van de services verkeerd staat, alleen is nu de vraag, hoe kom ik erachter om welke service het gaat, er staan er zooooveeel.
ben zelf druk op google aan t zoeken, want daar zag ik iemand met een tooltej waarmee je kan controleren welke service verkeerd geconfigureerd is, maat ik kan het niet terugvinden.

Laatst bewerkt:
Bandit, ik weet niet wat je allemaal als link hebt gegeven dus als ik dubbel......ik heb het te druk.
Meestal ligt deze error aan een virusscanner zoals Norto of firewall.
Zij werken als service.

Ik heb een progje om ze toch voor het afsluiten echt af te sluiten. Het draait de hele dag gewoon mee. Het heet UPHclean.

JAAAAAH, dat progje zocht ik dus, ik had het ergens gezelen en kon toen de boel niet meer terug vinden (stomstom). werkt dat goed, Elisa??:D
heb het net gedownload en geinstalleerd, hoef je nu verder niks in te stellen, of runt het automatisch??

Laatst bewerkt:
Even tussendoor ;) Als het goed is zie je het progr. actief bij taakbeheer (rechtsklik taakbalk/taakbeheer)
Onder dezelfde naam zie je het.

hoi elisa, ja, weet nu hoe het ding heet wat niet wil afsluiten, in mn logboek meldt jou progje dat het svchost.exe (972) is en daaronder staat HKCU (hkeycurrentuser neem ik aan) . even op google gekeken wat svchost is, maar daar wordt ik niet veel wijzer van, anders had ik de bijbehorende service als een Local service of netwerkserviceaccount kunnen zetten (zoals microsoft me aanraadt). Bij taakbeheer staat svchost.exe 4 keer, 2 staan inderdaad als localservice en netwerkservice en 2 staan bij system. ik weet dus niet goed wat ik ermee aan moet. als ik google moet geloven kan het ook nog een trojan zijn,aar zoals ik al tegen bandit123 zei, dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, heb net even een hijackthis log gemaakt, maar zie daar niks raars.
fijn trouwens, dat je even kwam helpen, want bandit en ik begrepen elkaar niet helemaal geloof ik. en je progje sluit het nu keurig af, zonder fouten.
groetjes, amiek:)

ja, leuk hoor, maar ze snapte in elk geval geljk waar het om ging, of was ik zo onduidelijk??? :cool:
zal nog wel ff scannen, doe nog wel eens kaspersky online, want norton ziet toch ook niet alles. er zijn er genoeg om uit te kiezen, maar zal nu jou raad (wel) opvolgen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan