Fout 5: Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JANNIEBOS

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Ik heb een gedeelde harde schijf: C: en E:

Nu doet zich te volgende probleem voor:

Setup was unable to create the directory
"E:\Program Files\ ........ .........
Fout 5:
Toegang geweigerd.

Het geeft niet wat voor een installatie, iedere keer lukt het niet. Allen op de E: schijf, met de C: schijf geen probleem.

Hoe kan ik dit oplossen?

Start eens op in de veilige modus (F8 indrukken voor het Windows laadscherm), ga dan naar mapopties, en zet daar "eenvoudig delen van bestanden" uit. Ga daarna naar de eigenschappen van je E:\ schijf, en klik op het tabblad Beveiliging.

Staat daar een vinkje bij Toestaan bij jouw gebruikersnaam, voor Volledig beheer? Zo nee, vinkje neerzetten, op OK klikken en de computer weer normaal opstarten.

Start eens op in de veilige modus (F8 indrukken voor het Windows laadscherm), ga dan naar mapopties, en zet daar "eenvoudig delen van bestanden" uit. Ga daarna naar de eigenschappen van je E:\ schijf, en klik op het tabblad Beveiliging.

Staat daar een vinkje bij Toestaan bij jouw gebruikersnaam, voor Volledig beheer? Zo nee, vinkje neerzetten, op OK klikken en de computer weer normaal opstarten.

Ik heb het gedaan, alleen eenvoudig delen van bestanden, zag ik niet staan, hier heb ik dan ook maar niets gewijzigd. Wel inderdaad het vinkje neergezet bij volledig beheer gebruiker. Waarschijnlijk, hoop ik dat nu alles weer werkt. Kan dat niet zo snel controleren.

Wel ben ik dingen kwijt b.v. het programma Picasa, deze stond op de E schijf. en een heleboel .ini bestanden staan nu, van Picasa, in C:\Document and Settings|Gebruiker\Mijn documenten ..........
Hoe los ik dit nu op? Ben ik nu al mijn foto's kwijt?

Ik heb het gedaan, alleen eenvoudig delen van bestanden, zag ik niet staan, hier heb ik dan ook maar niets gewijzigd. Wel inderdaad het vinkje neergezet bij volledig beheer gebruiker. Waarschijnlijk, hoop ik dat nu alles weer werkt. Kan dat niet zo snel controleren.

Wel ben ik dingen kwijt b.v. het programma Picasa, deze stond op de E schijf. en een heleboel .ini bestanden staan nu, van Picasa, in C:\Document and Settings|Gebruiker\Mijn documenten ..........
Hoe los ik dit nu op? Ben ik nu al mijn foto's kwijt?

hoi jannie
Je eerste probleem snap ik niet zo,als ik zo lees kun je niks installeren op E maar op C lukt dit wel.
Je wilde dus op E installeren en dat is het probleem?
Hij kan dus geen directory maken op E.

Je 2de probleem komt zeker door de veranderingen zoals hierboven beschreven en niet eerder?

Laatst bewerkt:
hoi jannie
Je eerste probleem snap ik niet zo,als ik zo lees kun je niks installeren op E maar op C lukt dit wel.
Je wilde dus op E installeren en dat is het probleem?
Hij kan dus geen directory maken op E.

Je 2de probleem komt zeker door de veranderingen zoals hierboven beschreven en niet eerder?

Inderdaad, Unable to create the directory "E:\Program Files\ ........ Fout 5: Toegang geweigerd.

Heb het vinkje aangezet zoals Stranger had geadviseerd.

Maar nu ben ik dus o.a. Picasa kwijt, stond op de E schijf, maar de .ini bestanden staan, zie verder zoals hierboven is omschreven.

Mijn vraag is nu ben ik al mijn foto's nu kwijt (in Picasa). Moet ik Picasa nu opnieuw installeren of juist niet.

Tja das niet zo mooi als je je foto's kwijt bent..:confused: Maar daar is denk ik wel software voor om die terug te krijgen.
weet je zeker dat picasa er niet meer op staat?
Hoop als je het dan opnieuw weer installeert dat ie je foto's ziet,die .ini zijn je foto's.
Probeer eens op zo een bestand met rechter muis en openen met of je picasa kan kiezen mischien.

Laatst bewerkt:
Tja das niet zo mooi als je je foto's kwijt bent..:confused: Maar daar is denk ik wel software voor om die terug te krijgen.
weet je zeker dat picasa er niet meer op staat?
Hoop als je het dan opnieuw weer installeert dat ie je foto's ziet,die .ini zijn je foto's.
Probeer eens op zo een bestand met rechter muis en openen met of je picasa kan kiezen mischien.

Zo te zien staan de foto's nog inderdaad op de E schijf. Maar rechter muis openen, daar staat Picasa niet meer bij. Waarschijnlijk staat het niet meer op mijn computer.

Is het nu verstandig om Picasa gewoon weer opnieuw te installeren?

Hoe is het trouwens mogelijk dat Picasa verdwenen is? Door misschien het (verkeerd?) gebruik van Advanced WindowsCare Personal?

Ik zou het in dit geval gewoon opnieuw proberen te installeren.Gelijk naar de E schijf heb je dat ook getest.
Waarom het verdwenen is??? geen idee!!!
Advanced WindowsCare Personal ken ik niet,ik gebruik tuneup utilities 2008.

Laatst bewerkt:
1 vraagje nog voor de nieuwgierigheid:
heb je op E wel een map program files?
dit ivm>>Unable to create the directory "E:\Program Files\

1 vraagje nog voor de nieuwgierigheid:
heb je op E wel een map program files?
dit ivm>>Unable to create the directory "E:\Program Files\

Ja, ik heb wel de map Program Files op de E schijf.

Helaas, Picasa2 kan ik niet installeren op de E schijf, ik krijg de volgende melding:
Picasa2 Installatie
Fout bij het schrijven naar bestand:
E:\Program Files\Picasa2\i18n\utos.txt
Klik op Afbreken om installatie te stoppen, Opnieuw etc. etc.

Als ik kies voor Negeren komt het volgende bestand wat ook weer niet lukt, enz. enz.

Heb je nog een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan