fout 633

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo allemaal, ik zit met een klein probleempje.
Ik heb mn modem g-installeerd en mn analoog internet geconfigureerd.
Nu wil ik een internet verbinding starten maar pc geeft de volgende melding:
Fout 633 modem (of een ander verbindingsapparaat) is reeds in gebruik of is niet correct geconfigureerd

Wat is hier aan de hand? voor zover ik weet heb ik de modem juist ge-installeerd met de juiste drivers.

XP Pro als OS op een 1200 amd met 256 ram geheugen.
Het vreemde is dat deze het wél gedaan heeft in bovenstaande pc maar eruit is gehaald voor een adsl-modem.

Ik wil nu graag de pc aan schoonmoeder schenken voor internet bankieren

Dit staat op de site van KPN over deze foutmelding met een USB modem
Windows XP foutmelding 633 "The modem (or other connecting device) is already in use or is not configured properly"

Mogelijke oplossingen:
1. De modem is niet aangesloten op de USB-poort van de PC. Sluit de modem aan op de USB-poort.

2. De modem is uitgeschakeld in de apparaat beheer van de PC. Schakel de modem in.

3. Installeer de software van de modem opnieuw. Ga naar www.kpn.com , trefwoord adslsupport voor de laatste versie van de software.

Of een andere oplossing...

Fout 633 treedt op wanneer de netwerkkaart in je computer niet benaderd kan worden door het kiesprogramma. Controleer dat je je netwerkkaart niet hebt uitgeschakeld. Ga naar het Control Panel en kies Network Connections. Als een LAN or High-Speed Internet verbinding is uitgeschakeld, klik er dan op met de rechter muisknop en schakel hem in.
Als het probleem niet verdwijnt moet je je netwerkkaart herinstalleren volgens de instructies in de handleiding van de netwerkkaart.

Fijn dat je mee hebt gedacht, maar het is/was niet de oplossing.
Ik ben er vanochtend achtergekomen dat ik toch wel :o de verkeerder drivers had ge-installeerd voor het 56k modem.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan