Fout 6502 bij vervangen cartridges Canon Pixma MP620

• Onderwerp starter Onderwerp starter Woud
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Woud

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Hoi,

Vandaag stuit ik op het probleem dat ik bij het vervangen van de cartridges het alles blokkerende commentaar op mijn Canon Pixma MP620 krijg 6502 Er is een fout opgetreden.
De lampjes knipperen om beurten oranje en groen, heb al aan/uit, verbinding ontkopppelen en resume ingedrukt houden voor opstarten en daarna nogmaals een aantal keren resume indrukken geprobeerd.

Voorlopig heeft nog niets geholpen.
Wie helpt mij?

Alvast heel erg bedankt daarvoor!

groetjes,
Woud.:confused:

Zoals gebruikelijk tegenwoordig wordt in dergelijke vragen niet meer vermeld of originele of nagevulde cartridges zijn gebruikt. :mad:

Je zou even hier kunnen kijken, of hier, waarbij de laatste link niet expliciet de MP620 vermeld, maar misschien werkt de instructie ook op de MP620.

Geen garantie, wel succes gewenst.

Tijs.

Reactie antwoord Tijs op fout 6502 bij Canon Pixma MP620

Hoi Tijs,

Dank zover voor je hulp! :thumb:
Je hebt gelijk het is handig om te weten- het betreffen cartridges die niet origineel zijn.
De chips heb ik omgezet.
Naar ik begrijp zou dat moeten werken, alleen tot dusver dus niet.

Ik weet hoe een printscreen te maken, alleen toont deze fout zich niet op de computer maar op de printer zelf.- Ik bedenk me dat een printopdracht misschien dezelfde melding op de computer geeft- bij deze bjigevoegd.

Jouw eerst link biedt helaas geen soelaas en de tweede verwijst naar een procedure die ik al had op een andere site zelf ook had gevonden- en ook deze doet het niet.

Heb het nogmaals geprobeerd: de printer geeft dan- Service Mode, en in de tweede regel 'Idle'.
Daarna de stekker eruit gehaald, 15 sec. gewacht, nogmaals geprobeerd, geeft nu het normale menuscherm, direct geprobeerd te kopiëren... en weer opnieuw in fout 6502.

Heb ook de oude cartridge nogmaals geprobeerd. Helaas slaag ik er niet meer in de chip weer terug te zetten.
De vervangende cartridges van Realjet hebben een houder waarbij het haast onmogelijk is de chip er nog weer uit te halen. De melding op de printer wordt nu: 'UO 43 o.i.d.- printer herkent cartridge (black) niet.

Heb jij nog een clue?

Ik ben benieuwd!

Hartelijke groet,

Woud.

Bijlagen

• Fout 6502.jpg
    Fout 6502.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je ook kijken wat er gebeurt als je originele Canon cartridges gebruikt. Evt. bel je met Canon om te verifiëren of het plaatsen van nieuwe originele cartridges de status waar je MP620 nu in staat inderdaad te verhelpen is en of je evt. nog extra stappen moet zetten hieromtrent.

Verdere tips heb ik niet, omdat ik een ánder type Canon heb (gewoon een printer, dus niet een all-in-one apparaat).

Hopelijk komen anderen op het forum nog met tips/hints.

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik zal het melden wat er gebeurt wanneer ik de cartidge(s) vervang door originele cartridges.

Daarnaast heb ik ook een vraag geplaatst bij de leverancier van deze cartridges, officesavers.nl.
Ik ben heel benieuwd naar hun antwoord.

Heb inmiddels antwoord:
' Als u de chips heeft overgezet en de cartridges niet worden herkend, dan zijn de chips beschadigd geraakt tijdens het overzetten. U dient nogmaals een originele cartridge te gebruiken en als die leeg is de chip daarvan overzetten op de compatible cartridge. U dient de chip voorzichtig los te maken zodat deze niet beschadigt. U mag de contact puntjes van de chip niet aanraken tijdens het overzetten.'

Ik ga nu de niet werkende cartridges vervangen door nieuwe originele cartridges... (eerst nog kopen)
Ben erg blij; het probleem is opgelost!

Dank!

Groeten

Woud.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan