• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout 80028029

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Ik heb een hele simpele code aan een knop hangen.

Sheets("1a").Visible = True
Sheets("2a").Visible = True
Sheets("3a").Visible = True
Sheets("4a").Visible = True
Sheets("5a").Visible = True
Sheets("6a").Visible = True
Sheets("7a").Visible = True

Tot 2 uur geleden deed ie het prima, maar nu voert ie alleen de eerste 4 regels uit en dan slaat ie vast met bovengenoemde foutmelding. ?!?!

Komt gewoonlijk door een corrupte file.

Probeer het bestand eens op te starten in safe mode, op te slaan als .xlsx en vervolgens weer te openen en saven als .xlsm.
Dat zou het moeten oplossen.
Tip: wel even de module eerst exporteren zodat je hem vervolgens weer kunt importeren.

Andere oplossing is om de sheets als object te definiëren, en vervolgens zo aan te spreken in de code.

Code:
Sub Macronaam()

Dim Sh1 As Worksheet
Set Sh1 = Sheets("1a")
Sh1.Visible = True

Dim Sh2 As Worksheet
Set Sh2 = Sheets("2a")
Sh2.visible = True

Dim Sh3 As Worksheet
Set Sh3 = Sheets("3a")
Sh3.Visible = True

Dim Sh4 As Worksheet
Set Sh4 = Sheets("4a")
Sh4.visible = True

Dim Sh5 As Worksheet
Set Sh1 = Sheets("5a")
Sh5.Visible = True

Dim Sh6 As Worksheet
Set Sh6 = Sheets("6a")
Sh6.visible = True

Dim Sh7 As Worksheet
Set Sh7 = Sheets("7a")
Sh7.Visible = True

End Sub

Laatst bewerkt:
Nope, werkt niet.

Het vreemde is dat als ik het naar iemand anders stuur, hij deze problemen niet ondervindt.

Krijg je ook een tekst bij die melding?
Heb je wellicht een Office update gehad?
Maak een simple aanpassing en klik dan in de VBA Editor op Foutopsporing > VBA project compileren.
Document opslaan, Excel volledig sluiten en dan nog eens proberen.

Vreemd.

Bijlagen

• Compileren.png
    Compileren.png
    45,8 KB · Weergaven: 32
Plaats dan dat document eens hier.

Zou ik graag doen, maar daar zouden ze bij het min van EZ niet blij mee zijn. Het werkt daar perfect. Het moet iets lokaals zijn.

Er zitten best wel complexe codes in, maar die werken perfect ! Alleen dat stukje om tabblad 5a te verbergen......daar loopt het mis. Bij mij dan, want daar doet ie het prima ?!?!

Zet er eens On Error Resume Next voor, en kijk eens welk blad hij niet zichtbaar maakt.

Dan haal je de vertrouwelijke gegevens er toch uit?

Nou. Het probleem is opgelost, maar niet erg bevredigend. :confused:

Ik heb net deze mail moeten schrijven.

Derk,

Ik begrijp er helemaal niets meer van.. Een half uur geleden heb ik deze versie als Test opgeslagen en weer problemen……Zonder dat ik ook maar iets heb veranderd, deed ik het net weer. Wat denk je…………Geen problemen ?!?!?!?!?

Microsoft Miracles ;)

Je krijgt deze fout, omdat je niet alle code in het bestand hier hebt geplaatst.
Deze code heb je alleen maar nodig als je ook werkbladen verbergt.
En daar gaat het bij EZ vaak fout: minstens 1 werkblad moet nl. zichtbaar zijn.
Op enig moment zorgt een code er blijkbaar voor dat het enig zichtbare werkblad verborgen moet worden: dan krijg je een foutmelding.
Overigens heb je in Excel 2 vormen om werkbladen onzichtbaar maken: met 0 en -2.
Dus: halve info, halve antwoorden en niks nie miracles nie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan