Fout 80240054 (Windows Update)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Ingesteld op 'automatische updating' blijken alle updates sinds 13/11/14 te zijn mislukt.
Dan klik je op 'Ondersteuning bij...' (in het window van Windows) en krijg je als antwoord 'niet beschikbaar'.
Of (Internet) Method 2: Temporarily disable third party security software.
Dat is leuk, want Eset heeft geen oplossing.
Leuk hè ?
Groeten, fijne feestdagen, goede wissel en een gezond 2015,

Gerard

Installeer ze eens 1 voor 1.

Plaats dan hier bij welke update je deze error krijgt.

Na systeemherstel (naar 11-10-14) schijnt de zaak nog steeds niet te zijn opgelost.
Zag nu ook (jpg) dat de fout niet specifiek was.

updates mis.jpg

Leg mij uit waarom systeemherstel hetzelfde is als het een voor een installeren van de updates?? Behoorlijk respectloos richting de helper die je probeert te helpen én je nog een goede tip geeft ook, IMHO.

De updates kun je 'los' downloaden door te kijken op http://support.microsoft.com/kb/<kb-nummer>
Dus bijv. voor de bovenste mislukte update kijken op http://support.microsoft.com/kb/3013126
De IT-professionals link leidt dan tot de download van de update zelf, dus (in dit voorbeeld, voor Windows 8.1 64-bits ("Windows 8.1 for x64-based Systems")): http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=88f06fd0-ade7-43ba-9298-282e18a13d9d
Indien er meerdere talen beschikbaar zijn voor de update de juiste taal selecteren, dus dezelfde update, maar dan voor de NL versie van Windows 8.1 64-bits is dan hier te downloaden.

Andere manier is om te zoeken naar kb3013126 op de Microsoft download-site, waar je dan bij de zoekresultaten natuurlijk de variant voor jouw besturingssysteem moet zoeken en aanklikken. Ik geef zelf de voorkeur aan de methode in de vorige paragraaf.

Tijs.

Laatst bewerkt:

Dat (één voor één) heb ik gedaan en de fout (kan me niet exact herinneren wat, maar de melding was kort gezegd een weigering) bleek kennelijk te zitten in de volgorde van installatie.

Nadat nl. KB3008923, KB3011780 en/of KB3013126 (en ook het Hulpprogramma ?) waren geïnstalleerd bleek KB3008242 (nog) niet,
maar KB 3012199 ineens wel te worden geaccepteerd. Pas daarna kon KB3008242 worden geïnstalleerd.

updates mis2.jpg

Van DNTIES kreeg ik de terechtwijzing respectloos jegens u te zijn geweest door op eigen houtje een systeemherstel te hebben uitgevoerd.
Ik denk dat dit initiatief hoogstens ongehoorzaamheid kan zijn geweest, maar hoe dan ook, mijn excuses daarvoor.
En hartelijk dan voor uw (beider) meedenken.
Sorry overigens dat ik de zaak wegklikte (stom) zonder de fout op KB3008242 of KB3012199 even te hebben ge-prtScrn-ed.

Al met al bevreemdt het me dat de updaterij op 'installatie voorbereiden' blijft hangen terwijl achteraf blijkt dat er één (of misschien twee) updates zijn die geweigerd blijken te (zijn ge) worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan