Fout bij configureren van Windows-updates - Windows updates blijft steeds opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
301
Beste,

Ik heb al best lang een probleem met windows updates en ik wil het graag oplossen want het wordt ondertussen wel irritant.

Als ik mijn computer opstart gaat hij Windows updates configureren (0-100%), dan sluit hij af, dan start hij weer op. Weer updates configureren (0-100%), geeft melding "Fout bij configureren windows updates, wijzigingen ongedaan maken", sluit weer af. Start weer op, windows updates configuratie voorbereiden, geeft melding "Fout bij configureren windows updates, wijzigingen ongedaan maken" en dan doet hij het pas. Dit hele proces duurt ongeveer 2,5 tot 3 minuten. Normaal zou mijn pc in 30 seconden opgestart zijn.

Filmpje opstarten: (Beelden zijn versneld, tijd staat rechtsonderin)
http://youtu.be/KwF8tXKAl6c

Ik heb al vanalles geprobeerd. Op een site staat dat je alle usb media moet verwijderen en opnieuw moet opstarten, werkt niet. Windows probleemoplosser is ook niet de oplossing en van die "FIX IT" downloads werken ook niet.

Heel af en toe start mijn pc wel normaal op zonder het hele windows updates gedoe. Maar 19 van de 20 keer niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt :thumb:

Jesse
 
Wat je kunt proberen :

de binnengehaalde (Windows) updates verwijderen tot vóór het moment (datum) waarop het gedonder begon.
Vervolgens bij een wifi verbinding de netwerkadapter in configuratiescherm even uitschakelen en heb je tevens (of alleen maar) een vaste verbinding, de ethernetkabel uit de connector trekken.
Nu de machine opnieuw opstarten en Ccleaner het register laten controleren en fouten laten oplossen. (Ken je Ccleaner?)
Nu de wifi adapter weer inschakelen en de computer uitzetten. Bij een vaste verbinding de ethernetkabel weer aansluiten.
Nu de machine aanzetten en naar Windows update gaan. Haal de updates binnen en herhaal dit proces tot er geen updates meer te vinden zijn.

Heel misschien dat deze truuk het probleem oplost.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het morgen proberen! Alvast bedankt voor je hulp!
Ik weet alleen niet sinds wanneer het probleem zich voordoet maar ik zal kijken hoever ik hem kan terugzetten.
 
Ik krijg de updates niet verwijderd. Ik kan maar een update tegelijk selecteren en als ik die wil verwijderen staat er: "Er is een fout opgetreden. Niet alle updates zijn verwijderd." Ik wil de updates verwijderen die na september 2014 zijn geïnstalleerd (ik denk dat het probleem ongeveer daar begonnen is) en dat zijn er veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan