Fout bij delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Berichten
113
Ik wil een .dbf-file (eigenlijk maakt 't niet uit WAT voor een file trouwens) gaan inlezen mbv. VBA.
Maar: het bestand is op het moment dat ik het ga inlezen al in gebruik door een ander programma. Toch heeft het bestand al enige omvang en het andere programma kennende, bevat het ook data, maar het lijkt somehow exclusief geopend door dat programma.

TOCH wil ik het bestand OOK kunnen lezen! Schrijven hoeft niet eens! WIE KAN MIJ HELPEN!
 
Het andere programma kennende? Bedoel je dat het dbf-bestand al geopend door een ander programma dat jij in VBA hebt gemaakt? Zorg dan wel dat dat prog na het inlezen van de records in z'n eigen datavelden het dbf-bestand weer sluit, want een bestand kan maar één keer geopend zijn!

Laat 't ff weten als je iets anders bedoelt!
 
Het programma van de fabrikant heeft inderdaad een tabel geopend, en ik wil diezelfde tabel OOK openen, maar dan in VB.
Als ik je goed begrijp kan dat dus niet... (2x openen van een bestand, terwijl het fysiek toch wel moet kunnen: data staat nog steeds op de harddisk, en van het fabrikant-programma weet ik dat er geen data in wordt gemuteerd (alleen-lezen geopend).
 
Behalve als bestand is geopend met LOCK WRITE parameter.

bijv: Open file For Output Access Write Lock Write As #1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan