Fout bij downgraden windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno18

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
8
Beste,

ik heb sinds een week een nieuwe laptop: de toshiba T300 19f.
Deze was standaard geinstalleerd met Windows Vista.
Nadat ik had gecontroleerd of het mogelijk was Windows XP erop te installeren heb ik de laptop opgestart met de Windows XP cd erin. Op het einde van de hardware configuratie setup (als de bestanden voor de setup worden geladen) krijg ik een blue screen:
stop 0x00000007B
windows wordt afgesloten om schade te voorkomen.
ik heb al een beetje gegoogled maar ben nog steeds niet tot een oplossing gekomen..
heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen ?

Groeten,

Glenn
 
Hier staat anders genoeg

http://support.microsoft.com/kb/324103/nl

Jouw probleem is mogelijk dat je geen S-ata drivers hebt.
Je zult deze even moeten fixen via de site van de producent van de HD.
Via SETUP kun je dan F6 gebruiken om dit stuurprogramma te installeren.

CrashPuppy
 
Ben je er verder zeker van dat er drivers voor XP beschikbaar zijn voor jou laptop? Want als die er niet zijn, kan je beter bij Vista blijven.

Dus zoek dat eerst eens uit voor je verder gaat.
 
OK

Maar nu nog even de driver om die controller te laten functioneren onder XP.

CrashPuppy

Als die er niet is voor XP laat de laptop dan voor wat ie is. Heeft overigens een ander al gezegd.
 
Ook kan je gewoon eens kijken in het bios (meestal f2, esc of del tijdens het opstarten) en dan de detectie van je harde schijf van AHCI als ik me niet vergis veranderen naar IDE.

Dan zou de die driver niet nodig hebben maar het is niet zeker dat deze optie ook aanwezig is in jouw bios versie.

PS: Als er geen recovery dvd's meegeleverd zouden zijn, maak deze dan ook eerst aan voordat je met xp begint...
 
Ook kan je gewoon eens kijken in het bios (meestal f2, esc of del tijdens het opstarten) en dan de detectie van je harde schijf van AHCI als ik me niet vergis veranderen naar IDE.

Dan zou de die driver niet nodig hebben maar het is niet zeker dat deze optie ook aanwezig is in jouw bios versie.

PS: Als er geen recovery dvd's meegeleverd zouden zijn, maak deze dan ook eerst aan voordat je met xp begint...

het was een instelling in de bios.. hij stond inderdaad op AHCI, ik heb dit veranderd naar compactibility.
Heb inderdaad al recovery-dvd's gemaakt, dus dat komt wel goed.
Bedankt voor de hulp ;)

Met vriendelijk groet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan