Kanjers gezocht!
We zitten met zijn tween in een Access DB de data staat centraal en we roepen deze via een prog aan, werkt perfect. Nu is het zo dat ik vanuit het DB veld "e-mail" direct naar Outlook wil. Dat is me voorheen gelukt. Nu hebben we dus de data gescheiden om met zijn tweeen in de DB te kunnen en krijgen we allebei een foutmelding. Als we een nieuw e-mail adres invoeren en vervolgens proberen te mailen krijgen we in het veld "aan:" in Outlook hetvolgende letterlijk te zien: gem@westervoort.nl#gem@westervoort.nl#
NB het problem doet zich alleen voor bij nieuwe invoer van e-mail adressen. Het lijkt er dus op dat de problemen te wijten zijn aan de splitsing van de DB.
Ik heb bij de gebeurtenis onderstaande code staan die bij voorafgaande invoer van e-mail adressen werkte:
Option Compare Database
Option Explicit
Function SetFilterID(NewID As Long)
' Set the filter on the form
Me.Filter = "id = " & NewID ' id = klantID
Me.FilterOn = True
End Function
Private Sub Email_Click()
Dim strAddress As String
If Me.Email <> "" Then
strAddress = Me.Email
Else
Dim txt As String
txt = "Er is geen emailadres bekend! "
MsgBox (txt)
End If
If InStrRev(strAddress, "mailto:") > 0 Then
' Follow hyperlink address.
Application.FollowHyperlink strAddress, , True
Else
strAddress = "mailto:" & Me.Email
End If
Exit Sub
ErrorHandler:
MsgBox "Error #: " & Err.Number & vbCrLf & vbCrLf & Err.Description
End Sub
Private Sub Website_Click()
End Sub
Als ik op het veld e-mail klik gaat hij wel naar outlook maar het kan zijn dat hij direct daarna naar de website van het desbetreffende bedrijf gaat.
We zitten met zijn tween in een Access DB de data staat centraal en we roepen deze via een prog aan, werkt perfect. Nu is het zo dat ik vanuit het DB veld "e-mail" direct naar Outlook wil. Dat is me voorheen gelukt. Nu hebben we dus de data gescheiden om met zijn tweeen in de DB te kunnen en krijgen we allebei een foutmelding. Als we een nieuw e-mail adres invoeren en vervolgens proberen te mailen krijgen we in het veld "aan:" in Outlook hetvolgende letterlijk te zien: gem@westervoort.nl#gem@westervoort.nl#
NB het problem doet zich alleen voor bij nieuwe invoer van e-mail adressen. Het lijkt er dus op dat de problemen te wijten zijn aan de splitsing van de DB.
Ik heb bij de gebeurtenis onderstaande code staan die bij voorafgaande invoer van e-mail adressen werkte:
Option Compare Database
Option Explicit
Function SetFilterID(NewID As Long)
' Set the filter on the form
Me.Filter = "id = " & NewID ' id = klantID
Me.FilterOn = True
End Function
Private Sub Email_Click()
Dim strAddress As String
If Me.Email <> "" Then
strAddress = Me.Email
Else
Dim txt As String
txt = "Er is geen emailadres bekend! "
MsgBox (txt)
End If
If InStrRev(strAddress, "mailto:") > 0 Then
' Follow hyperlink address.
Else
strAddress = "mailto:" & Me.Email
End If
Exit Sub
ErrorHandler:
MsgBox "Error #: " & Err.Number & vbCrLf & vbCrLf & Err.Description
End Sub
Private Sub Website_Click()
End Sub
Als ik op het veld e-mail klik gaat hij wel naar outlook maar het kan zijn dat hij direct daarna naar de website van het desbetreffende bedrijf gaat.
Laatst bewerkt: