fout bij formateren of instaleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter atina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

atina

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
we hebben een pentium 2 met windows 98 geformateerd. Maar nu willen we deze opnieuw instaleren met windows 98, maar hij geeft elke keer aan dat er fouten zijn op de c schijf.
Hij begint deze wel te repareren maar maakt zijn taak niet af. Er zitten heel veel fouten in. In verschillende mappen enz. Deze pc kwam van school vandaan en die had deze weer van een bedrijf.
Is deze pc rijp voor de sloop of kunnen we deze problemen nog oplossen.
Veel verstand hebben we er niet van dus als jullie een oplossing weten dan graag niet in moeilijke termen.
Alvast bedankt

Ga naar deze link ,en volg de anders gekleurde teksten, zo zul je een hoop wijzer worden.
http://www.schoonepc.nl/windows9x.html

Wat je nog met een Pentium2 wilt doen ? is nog wel goed voor 98 .
Als schijf kapot is ,is de vraag of je er nog geld aan wilt besteden.

Geplaatst door atina
Er zitten heel veel fouten in. In verschillende mappen enz.
Als er nog mappen op de schijf staan, is niet alle informatie tijdens het formatteren gewist.
Ik neem aan dat je dat met de opdracht format c: gedaan hebt.
Probeer het eens met de opdracht format c: /u (spatie achter c: !). Door de toevoeging /u wordt de schijf volledig gewist.
Het kan ook geen kwaad de schijf eerst opnieuw te partitioneren.
Hier staat een stap-voor-stap-handleiding voor het partitioneren, formatteren en installeren van Win98.
In de bijlage bij dit bericht vind je de Word-versie ervan.

Guus.

Laatst bewerkt:
formateren en istaleren

helaas wil het nog steeds niet lukken . Zodra we bij format c: /u komen en we hebben het op verschillende manieren gedaan .
Hij regareerd daar gewoon niet op.
Dus wie weet de oplossing ???

Heb je het al geprobeerd met de opstartdiskette die ik in mijn handleiding noem?
Zo niet, download hem hier dan even. Pak de bestanden uit en kopiëer ze naar floppy.
Als het daarmee ook niet lukt, ben ik bang dat de schijf zo beschadigd is dat het geen zin heeft om hier mee verder te gaan.:(

Guus.

formateren instaleren

Ook dat hebben we gedaan .
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie advies.
Nu weten we dat we hier tenminste geen energie in hoeven te steken en dat scheelt weer ergenissen.

Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan