• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij het delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Sinds een tijdje krijg ik regelmatig bij het gebruik van bestanden, die ik vaker gebruik, de melding: "De wijzigingen in kunnen niet worden opgeslagen in c:\test.xls vanwege een fout bij het delen. Probeer de wijzigingen op te slaan in een ander bestand". De bestanden worden niet gedeeld. De opslag gebeurt dan met een naam, die bestaat uit een getal. Als ik dat doe en vervolgens dat bestand weer open, kan ik het prima opslaan met de oorspronkelijke naam. Er is dus niets weg maar het is wel irritant.

Herkent iemand dit probleem? Wat is de oplossing?

Alvast dank,

Rob

Heb je toevallig een add-in draaien die voor een automatische backup zorgt?
Deze zou het bestand in gebruik kunnen hebben zonder dat je het merkt.

Jan,

Dank. Ik zal vanavond even kijken. Heb je een idee wat voor addin dit kan zijn?

Groet,

Rob

Jan,

De enige twee invoegtoepassingen, die zijn geactiveerd, zijn Analysis Toolpak en Analysis Toolpak-VBA. ASAP Utilities heb ik niet aangevinkt staan. Backups maak ik regelmatig met Norton Ghost, heeft dus niets met Excel te maken.

Ik heb wel gedacht dat ASAP de oorzaak kon zijn, vandaar dat ik hem heb uitgeschakeld, maar niet heb verwijderd. De auto-herstel staat op 10 minuten, volgens mij standaard. Ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak kan zijn, vooral omdat het op enig moment is begonnen en deze instelling al ouder is.

Ik vermoed dus dat we nog niet bij de oplossing zijn. Heb je nog een suggestie?

Groet,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan